Wszystko dla fabuły: czyli dlaczego młodzi chcą żyć w sposób, o którym dobrze się opowiada?
#dlafabuły #fortheplot #pokolenieZ #młodziwświecie #decyzjemłodych#narracjepokoleniowe #tożsamośćpokoleniowa #trendwatching #socialmedia
SESJA: INTERNETY
14.05
Czy zastanawiał_ś się kiedyś, czy twoje życie to wystarczająco dobry materiał na scenariusz? Młodzi coraz częściej podejmują życiowe decyzje przez pryzmat pytania, „Czy to będzie ciekawie wyglądać w mojej historii?” – traktując przy tym swoje życie jak scenariusz kolejnego serialu Netflixa i chętnie chwaląc się decyzją podjętą #dlafabuły. Skąd bierze się w nas aspiracja do zostania bohaterem oscarowego filmu oraz czy na pewno jest to nowe zjawisko, czy może kolejna, ostrzejsza emanacja dobrze znanego „YOLO”? Porozmawiamy o tym, dlaczego aż 77% zetek wskazuje rozrywkę jako najczęstszy cel swoich wydatków i dlaczego „życie pełne przygód” staje się ważniejsze niż stabilność finansowa? Czy geneza tkwi w dorastaniu we wszechobecnej kulturze narracji, chęci odrobienia „straconego” pandemicznego czasu czy raczej w trudnej sytuacji ekonomicznej młodych, która zmusza ich do cenienia wyżej doświadczeń niż dóbr materialnych? Na końcu zastanowimy się, dlaczego coraz trudniej podejmować nam decyzje i dlaczego potrzebujemy do nich coraz większej ilości doradców? Co ma z tym wspólnego AI i astrologia? No i oczywiście, aby fabuła fabułowała, przedstawimy kilka żywych przykładów.

Natalia Bilska
Account Manager
Cut The Mustard
Account Managerka z ponad pięcioletnim doświadczeniem w branży. Absolwentka komunikacji wizerunkowej i socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Łączy badawczą dociekliwość ze strategicznym podejściem do realizowanych projektów. Po godzinach z zapałem poszukuje nowych TikTokowych trendów i testuje możliwości algorytmu.

Natalia Błachowska
Strategy Planner
VML
Absolwentka Komunikacji Wizerunkowej na Uniwersytecie Wrocławskim, z pięcioletnim doświadczeniem w branży. W zeszłym roku ukończyła Szkołę Strategii Marki, organizowaną przez SAR. Nieśmiale pielęgnuje swoją zajawkę do badań – w zamierzchłych czasach laureatka konkursu zbadaj.to i współautorka trendwatchingowych projektów. Uwaga – to zetka!