Młodych Polaków portret własny – obraz różnych generacji młodych widziany przez pryzmat listów do redakcji
SESJA: PLENARNA ZAKOŃCZENIA
17.00
Branża marketingowa i badawcza od dekad bada kolejne kohorty młodych ludzi. Poznajemy ich jako konsumentów wchodzących na rynek, ale i jako ludzi, analizując zmiany w sposobie myślenia, nadziejach i obawach związanych z przyszłością. Wspólnie z Bartkiem Przybyszewskim i Mateuszem Witkowskim, autotami podcastu Podcastex przyjrzymy się temu jak młodzi ludzie opisywali sami siebie czytając listy nadsyłane do redakcji „Filipinki” oraz „Popcornu”. Analizując kontekst kulturowy danych czasów zgłębimy czym różniły się rozterki osób dorastających w różnych dekadach XX i XXI wieku.

Bartosz Brennek
Strategy & Capability Director
Zenith
Strateg z doświadczeniem komunikacyjnym i konsultingowym oraz zapleczem analityczno-badawczym. Pracował dla klientów realizujących innowacyjne i szeroko nagradzane kampanie (Effie, Mixx Awards, KTR, Innovation). W Zenith odpowiedzialny za integrację narzędzi badawczych i analitycznych z komunikacyjnymi, działania z zakresu contentu, eventów i influencerów, rozwój oferty konsultingowej w oparciu o policzalne narzędzia, oraz scouting i skalowanie innowacyjnych rozwiązań z rynku. Uczestniczył w projektach konsultacyjnych z zakresu transformacji cyfrowej. W ramach Publicis Groupe był głownym ekspertem grup roboczych z zakresu data driven & performance marketingu oraz developmentu nowych produktów. Doradzał start-upom, m.in. w ramach programu akceleracyjnego Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Scouter i doradca business developmentu w akceleratorze Publicis Group – nextTECHnow.

Bartek Przybyszewski
Podcastex
(ur. 1987) – dziennikarz, bloger, miłośnik komiksów, filmów i gier planszowych. Publikował m.in. w serwisach Gazeta.pl, Wirtualna Polska, Noizz, Popmoderna.pl oraz w czasopiśmie „Ekrany”. Z wykształcenia andragog i filmoznawca. Prowadzi bloga „Liczne rany kłute”. Współautor książki o substancjach psychoaktywnych „Haj, czyli jak nie szkodzić sobie i innym”, napisanej wspólnie z Damianem „Mestosławem” Sobczykiem. Ma psa Noreczkę.

Mateusz Witkowski
Co-founder, Researcher
Empowermind
(ur. 1989) – dziennikarz, podcaster, krytyk literacki i muzyczny. Redaktor naczelny portalu Popmoderna.pl. Publikuje m.in. na łamach „Dwutygodnika” i „Czasu Kultury”, w przeszłości jego teksty ukazywały się także w „Gazecie Wyborczej” i „Teraz Rocku” oraz w portalach Gazeta.pl i Wirtualna Polska. Stypendysta MKiDN w roku 2018 i 2020. Prowadzi zajęcia na temat muzyki popularnej na Wydziale Polonistyki UJ. Niezmiennie wierzy wyłącznie w Alessandro Del Piero.
Wspólnie w 2021 roku stworzyli „Podcastex”, podcast o latach 90. i 00., w którym dyskutują o zjawiskach politycznych, popkulturowych i społecznych pochodzących z przełomu wieków. Projekt otrzymał m.in. nagrodę dla podcastu roku podczas gali Influencers LIVE Awards 2022, statuetki Best Stream Awards w kategorii „Podcast kultura/popkultura” w latach 2023 i 2024 oraz Diament Patronite 2024 w kategorii „Podcast”. W roku 2023 stworzyli dla radia TOK FM audycję „Lub czasopisma”, a nakładem wydawnictwa W.A.B. ukazała się ich książka Polskie milenium. Co zapamiętaliśmy z lat 1999-2005.