Pink, green i rainbow-washing czyli o marketingu mierzonym w gównoburzach
#Generyczne_purpose_vs_unique_selling_proposition #Angażowanie_vs_wkurzanie_konsumentów #Nastawienie_na_zasięg_vs_Nastawienie_na_efekt
SCENA PLAC
GREENSPIRACJE
SESJA MODEROWANA
16.25 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA
Stare, dobre USP nawet nie przypuszczało, że wraz z pojawieniem się Brand Purpose będzie musiało wyprowadzić się z briefów i brand diamonds. Niestety, w swoim moralnym wzmożeniu marki zapomniały o tym, co je wyróżnia i rzuciły się oblekać w kolejne flagi. W Dzień Ziemi twarzowa zielona, a 9 czerwca oczywiście wszystkie kolory tęczy. My Marketingowcy jesteśmy wzruszeni i zbudowani własną postawą, a masowy, zdroworozsądkowy konsument co raz częściej pyta: WTF??? Co mają banki do ekologii i ciastka do homoseksualizmu? Nie usłyszawszy dobrej odpowiedzi, czuje ściemę i zamiast wychwalać marki pod niebiosa, kręci z nich bezlitosną bekę.
Posiłkując się wieloletnim doświadczeniem strategicznym oraz świeżymi badaniami konsumenckimi nakreślimy, jak uodparniać uwznioślone szczytnymi ideałami marki na rozwodnienie i utratę autentyczności.
Filip Szperl
Creative Director
FMC_Go
W reklamie od 2004. Dyrektor Kreatywny z wieloletnim doświadczeniem w agencjach reklamowych i mediowych. Copywriter. Twórca komunikacji dla największych marek, autor setek kampanii. Jeden z założycieli fmc_go, agencji realizującej działania komunikacyjne dla marek z segmentów FMCG, retail, commodity services.
Zwolenniczka oszczędzania i niemarnowania rzeczy w codziennym życiu.
Anna Maria Szutowicz
Założycielka i prezeska
Y&LOVERS
Etnografka i antropolożka kultury specjalizująca się w projektowaniu i analizie badań oraz doradztwie strategicznym na ich bazie. Założycielka Y&LOVERS. Konsultantka ponad 40 największych marek na polskim rynku.
Od 16 lat wykorzystuje wiedzę antropologiczną na potrzeby marketingowe. Specjalistka zmiany pokoleniowej i komunikacji z Generacją Z i Y. Jurorka Effie Awards. Członkini PTBRiO. Doświadczona prelegentka, moderatorka i facylitatorka warsztatów strategicznych. Na uniwersytecie SWPS uczy „Konstruowania marek kulturowych”.