INSUMMIT nav logo
SUSTAINABILITY po polsku. Dlaczego nie jesteśmy jeszcze drugą Skandynawią? I czy aby na pewno musimy nią być?
#zrównoważonyrozwójwbiznesie #teoriaapraktyka #sustainabilitypopolsku–naszadroga #sustainabilitywbadaniach #każdymaswojądrogędozrównoważonegorozwoju #niewstydźmysiętego_jaktorobimypopolsku
SCENA PLAC
GREENSPIRACJE
SESJA MODEROWANA

15.25 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA

Dlaczego firmy/biznes w Polsce zajmuje się zrównoważonym rozwojem (obszarem SUSTAINABILITY)?
  • bo tak nakazują regulacje prawne,
  • bo tak robi konkurencja, w tę stronę zmierza rynek,
  • bo tego wymagają od nich klienci,
  • ponieważ to ważne, to kwestia odpowiedzialności społecznej,
  • bo to się opłaca,
  • bo wypada.
Która z tych motywacji jest najsilniejsza? Która prawdziwa? Nasza praktyka i obserwacje wskazują, że to WSZYSTKO prawda. Co więcej, z podobnych przyczyn, podejmujemy odpowiednie/zrównoważone zachowania w swoich gospodarstwach domowych na co dzień. Często nieświadomie, nie nazywając tego w ten sposób. W swoim wystąpieniu pokażemy zarówno perspektywę biznesu (małe, średnie i wielkie przedsiębiorstwa), jak i efekty dociekań największej firmy badawczo-doradczej w Polsce. Wszystko to po to, aby przekonać Was, że bardzo różne motywacje do wdrażania dobrych zmian są dobre i mogą współistnieć. Może i nie jesteśmy na poziomie świadomości społecznej Skandynawii, ale pokażemy Wam, że wcale nie mamy się czego wstydzić!
Brzmi zbyt optymistycznie? Naiwnie?… Chcemy Was przekonać, że tak nie jest! Serdecznie zapraszamy na nasze wystąpienie
Katarzyna Zalewska

Account Manager, Sustainability Research Lead
Kantar Polska

Z wykształcenia pedagog i socjolog, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Zarówno wykształcenie, jak i wrodzona ciekawość ludzi i mechanizmów rządzących ich zachowaniami, poprowadziła ją na zawodową ścieżkę Badacza Rynku, którą to – z dużym entuzjazmem – podąża od kwietnia 2013 roku. Od początku w strukturach firmy Kantar (wcześniej TNS Polska), od początku skupiona na projektach o charakterze ilościowym, wspierających rozwój marki, budowanie jej strategii. Akredytowana Badaczka metodologii NeedScope KANTAR.
Od końca 2021 opiekuje się w Kantar Polska wszelkimi działaniami i narzędziami badawczo-doradczymi dotyczącymi zrównoważonego rozwoju jako Sustainability Research Lead. Liderka lokalnej edycji bezkonkurencyjnego globalnego projektu KANTAR Sustainability Sector Index: https://www.kantar.com/campaigns/sustainability-sector-index
Marta Kukowska

Koordynatorka ds. ESG i komunikacji
Stena Recycling

Z wykształcenia prawnik i PR-owiec, od zawsze po społecznej „stronie mocy”. Współpracowałam z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, Muzeum POLIN, Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, Narodowym Instytutem Dziedzictwa i PFRON. Autorka programu „Wolontariat w kulturze” prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury. Realizowała działania w zakresie CSR w Totalizatorze Sportowym. Współpracowała z Grupą Eurocash gdzie odpowiadała za realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Obecnie w Stena Recycling Polska odpowiada za obszar ESG i komunikację. Autorka „Przepisu na wolontariat” i współautorka „Szanuję, nie marnuję!” food wastowego przewodnika dla przedsiębiorców oraz „W Twoim odpowiedzialnym sklepie. Dlaczego warto prowadzić odpowiedzialny biznes?”.

FESTIWAL INSUMMIT