Wideonauci na oceanie rozrywki – jak widzowie nawigują wśród różnych treści wideo, ekranów i mediów
#media #potrzeby #telewizja #streaming #nowe_media #strategie_wyboru
BUTELKOWNIA
TV, VIDEO i PODCASTY
SESJA MODEROWANA
10.45 PIĄTEK, 23 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
„Czas lockdownu był tak ciężki, że szukaliśmy już wszędzie czegoś do oglądania.” (uczestniczka badania etnograficznego, lat 34, mieszkanka dużego miasta).
Co nam zostaje po pandemii? W aspekcie rozrywki z pewnością abonamenty do płacenia. Część usług, z których widzowie zaczęli korzystać w czasie ostatnich dwóch lat może nie przetrwać powrotu do normalności. Ale to, co z pewnością pozostanie, to rozbudzony apetyt na wideohistorie oraz świadomość obfitości treści wideo i źródeł, z których można korzystać.
W sytuacji, w której o uwagę, czas i nierzadko pieniądze widzów walczą coraz to nowe platformy czy serwisy, pokażemy jak Polki i Polacy uporządkowali i skategoryzowali świat wideo, jak swobodnie nawigują po źródłach treści, ekranach, mediach i jakie potrzeby zaspokajają. Zaprezentujemy też, jakie są tego implikacje dla rynku reklamowego.
Chcemy holistycznie pokazać świat wideorozrywki łącząc różne perspektywy badawcze: dane behawioralne z pomiarów telemetrycznych, badania etnograficzne i badania ilościowe tak, aby nadać kontekst temu co, ile i jak oglądają widzowie w Polsce, przede wszystkim zaś odpowiedzieć na fundamentalne pytanie „dlaczego?”.

Joanna Kopeć
Senior Media Research Executive
Nielsen
Socjolożka, badaczka rynku i mediów. Od początku kariery zawodowej związana z badaniami, dostarczała użytecznej biznesowo wiedzy o motywacjach, zachowaniach i zwyczajach konsumentów i widzów i ich przełożeniu na biznes. W Nielsenie doświadczenie w badaniach marketingowych przekuwa w nową perspektywę patrzenia na dane o widowni, oglądalności i trendach w Polsce i na świecie. Prelegentka badawczych, marketingowych i mediowych konferencji branżowych (IAB Forum, Kongres Badaczy, CyberResearch, MultiscreenDay, PIKE), prowadzi warsztaty i sesje insightowe, członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Magdalena Tędziagolska
właścicielka firmy
Badania i Działania (dawniej Research Eye)
Socjolożka, badaczka społeczna i marketingowa, trenerka i facylitatorka. Od kilkunastu lat dostarcza klientom z trzech sektorów (biznes, NGO, publiczny) użyteczne wyniki badań i towarzyszy im w przekładaniu zdobytej wiedzy na strategie marek, organizacji oraz nowe projekty. Specjalizuje się w badaniach eksploracyjnych i ewaluacyjnych, zwłaszcza w takich obszarach jak media, edukacja, dyskryminacja i empowerment. W tematyce mediów i nowych technologii ma na swoim koncie m.in. badania konsumpcji treści wideo przez młodych ludzi, diagnozę korzystania z „pirackich” treści wideo, oceny potencjału nowych formatów i serwisów, badania komunikacji marek.
Współautorka publikacji o użytecznych badaniach dla nie-badaczy z branży edukacji i kultury; współautorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”. Prowadzi warsztaty strategiczne i kreatywne, szkolenia z zakresu metodologii badań, pracy z wynikami. Członkini PTBRiO i Stowarzyszenia Trenerów STOP.