Wojownik, Władca czy Błazen? Kim są widzowie streamów gamingowych i jak budować do nich autentyczną komunikację
#streaming #genZ #gaming #content #strategiareklamowa #komunikacja #esport
SCENA PASAŻ
GAMING
SESJA MODEROWANA
16.25 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Przyzwyczailiśmy się do tego, że można wyrażać osobowość poprzez ubiór, muzykę, filmy. Dla nowych pokoleń taki wyróżnik mogą stanowić gry video. W Polsce szacuje się, że gra 16 milionów ludzi. Jednocześnie brakuje odpowiednich narzędzi i pomysłów na badania tej niejednorodnej grupy. Pionierskie badanie Kantar i inStreamly pokazuje co łączy graczy, a gdzie są różnice. Jak wykorzystać te insighty w tworzeniu strategii marketingowej? A skoro gracze nie stanowią jednolitej grupy, warto zastanowić się także, jakie potrzeby realizowane są przez oglądanie streamingów poszczególnych tytułów gier. W oparciu o metodologię Needscope pokażemy, w jaki sposób marki mogą konstruować komunikację do graczy tak, aby wpisać się w ich potrzeby i oczekiwania dotyczące konkretnych tytułów gier.
FESTIWAL INSUMMIT

Szymon Kubiak
CGO
inStreamly
Chief Growth Officer & Co-founder w inStreamly, startupie łączącym steamerów z markami. A także współtwórca: devils.one, jednej z największych polskich organizacji esportowych, gaming media house all for one oraz konferencji Esport & Gaming Forum.
Wcześniej związany był z MediaCom Warszawa jako Head of Content Creation. Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce dla takich klientów jak Play czy Coca-Cola. Doświadczenie zdobywał także we współpracy z takimi markami jak Volkswagen, Sony Mobile, GlaxoSmithKline, Bayer.
Zdobywca 30+ nagród mediowych: KTR, Effie, Innovation, Golden Arrow, Grand Prix Kreatury, Mixx oraz Webstar.
Wykładowca na kierunku esportowym w WSKFiT oraz SGH w Warszawie.

Anna Piasecka
Strategic Account Manager
Kantar Polska
Socjolożka, od ponad 8 lat związana z branżą badawczą. Pracowała w różnych agencjach badawczych (TNS Polska, 4P Research Mix, Kantar Polska), ale posiada także doświadczenie w pracy po stronie klienta w dziale Consumer Insight (McDonald’s Polska).
Aktualnie pracuje na stanowisku Strategic Account Manager w Domenie Innovation w Kantar Polska. Wspiera marki na wszystkich etapach wprowadzania na rynek nowych produktów – od poszukiwania inspiracji i obszarów do rozwoju (badania segmentacyjne, U&A, monitorowanie trendów), poprzez testowanie pomysłów i sprawdzanie potencjału gotowych produktów.

MATEUSZ KOSMALA
Business Development Director
Kantar Polska
Absolwent wydziału psychologii Uniwersytetu SWPS. W branży badawczej od 2017 roku. Obecnie współpracuje z Kantar Polska.
Badacz jakościowo-ilościowy. Obszary ekspertyzy badawczej: esport i gaming, nowe technologie, niedeklaratywne metody badań, badanie nowych produktów i usług.
Po raz kolejny angażuje się w badanie o środowisku graczy – poprzednio realizował badania informacyjne (U&A graczy, postawy rodziców graczy, ogólny profil konsumpcji kategorii w Polsce), segmentacyjne, testów konceptów produktów i usług dla graczy, na potrzeby klientów tworzył opis ekosystemu marek w świecie gamingu i esportu, prowadził wywiady z ekspertami z branży, tworzył desk researche na temat zjawiska.