INSUMMIT nav logo
Wojownik, Władca czy Błazen? Kim są widzowie streamów gamingowych i jak budować do nich autentyczną komunikację
#streaming #genZ #gaming #content #strategiareklamowa #komunikacja #esport
SCENA PASAŻ
GAMING
SESJA MODEROWANA

16.25 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA

Przyzwyczailiśmy się do tego, że można wyrażać osobowość poprzez ubiór, muzykę, filmy. Dla nowych pokoleń taki wyróżnik mogą stanowić gry video. W Polsce szacuje się, że gra 16 milionów ludzi. Jednocześnie brakuje odpowiednich narzędzi i pomysłów na badania tej niejednorodnej grupy. Pionierskie badanie Kantar i inStreamly pokazuje co łączy graczy, a gdzie są różnice. Jak wykorzystać te insighty w tworzeniu strategii marketingowej? A skoro gracze nie stanowią jednolitej grupy, warto zastanowić się także, jakie potrzeby realizowane są przez oglądanie streamingów poszczególnych tytułów gier. W oparciu o metodologię Needscope pokażemy, w jaki sposób marki mogą konstruować komunikację do graczy tak, aby wpisać się w ich potrzeby i oczekiwania dotyczące konkretnych tytułów gier.

FESTIWAL INSUMMIT

Szymon Kubiak

CGO
inStreamly

Chief Growth Officer & Co-founder w inStreamly, startupie łączącym steamerów z markami. A także współtwórca: devils.one, jednej z największych polskich organizacji esportowych, gaming media house all for one oraz konferencji Esport & Gaming Forum. Wcześniej związany był z MediaCom Warszawa jako Head of Content Creation. Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce dla takich klientów jak Play czy Coca-Cola. Doświadczenie zdobywał także we współpracy z takimi markami jak Volkswagen, Sony Mobile, GlaxoSmithKline, Bayer. Zdobywca 30+ nagród mediowych: KTR, Effie, Innovation, Golden Arrow, Grand Prix Kreatury, Mixx oraz Webstar. Wykładowca na kierunku esportowym w WSKFiT oraz SGH w Warszawie.
Anna Piasecka

Strategic Account Manager
Kantar Polska

Socjolożka, od ponad 8 lat związana z branżą badawczą. Pracowała w różnych agencjach badawczych (TNS Polska, 4P Research Mix, Kantar Polska), ale posiada także doświadczenie w pracy po stronie klienta w dziale Consumer Insight (McDonald’s Polska). Aktualnie pracuje na stanowisku Strategic Account Manager w Domenie Innovation w Kantar Polska. Wspiera marki na wszystkich etapach wprowadzania na rynek nowych produktów – od poszukiwania inspiracji i obszarów do rozwoju (badania segmentacyjne, U&A, monitorowanie trendów), poprzez testowanie pomysłów i sprawdzanie potencjału gotowych produktów.
MATEUSZ KOSMALA

Business Development Director
Kantar Polska

Absolwent wydziału psychologii Uniwersytetu SWPS. W branży badawczej od 2017 roku. Obecnie współpracuje z Kantar Polska. Badacz jakościowo-ilościowy. Obszary ekspertyzy badawczej: esport i gaming, nowe technologie, niedeklaratywne metody badań, badanie nowych produktów i usług. Po raz kolejny angażuje się w badanie o środowisku graczy – poprzednio realizował badania informacyjne (U&A graczy, postawy rodziców graczy, ogólny profil konsumpcji kategorii w Polsce), segmentacyjne, testów konceptów produktów i usług dla graczy, na potrzeby klientów tworzył opis ekosystemu marek w świecie gamingu i esportu, prowadził wywiady z ekspertami z branży, tworzył desk researche na temat zjawiska.