„A teraz coś dla naszych milusińskich” – jak marki różnicują reklamy między różne grupy wiekowe i jakie zasięgi tak naprawdę w nich osiągaj
#reklama #generacje #treść #content #pomiarpasywny #bigdata
SESJA: INTERNETY
13.55
Wykorzystując big data, pokażę jak różni się język komunikacji i kreacje kierowane do różnych pokoleń oraz jakie reklamy tak naprawdę zyskują największe zasięgi w poszczególnych grupach. Marki deklarują różnicowanie komunikacji do różnych segmentów, ale w praktyce mediowej często wygląda to inaczej. Pokażemy to na przykładzie danych o setkach tysięcy polskich kampanii i mikrokampanii marek konsumenckich na Instagramie, Facebooku i Tiktoku w 2024 r. Reklama w social media może być precyzyjnie kierowana do różnych grup demograficznych. Można to różnicować nawet na poziomie pojedynczych kreacji. Porównamy treści, zasięgi i estymowane budżety, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście młodym wyświetlają się fast food i gry, a najstarszym – produkty okołozdrowotne. Sprawdzimy też, czy polscy marketerzy rzeczywiście korzystają z dostosowania przekazów o tych samych produktach do różnych grup wiekowych i czy wychodzą tu poza stereotypy. A po co to komu? Dla lepszego zrozumienia marek i samych marketerów, a także dla poprawienia własnych działań.

dr Jan Zając
Prezes Zarządu
Sotrender
Przedsiębiorca i badacz, założyciel i prezes Sotrendera – aplikacji, która pomaga markom z całego świata w analizowaniu i raportowaniu mediów społecznościowych. Na co dzień manager, a czasem także wykładowca i trener. Zrobił doktorat z psychologii społecznej na UW i magisterium z ekonomii na SGH. Zna 6 języków, odwiedził 47 krajów, w tym połowę z nich na rowerze.