Bardziej Baba Jaga, Pomysłowy Dobromir czy Ricky& Morty? Jak popkultura wykręciła relacje Zetek i Alph z ich dziadkami i babciami i dlaczego to game changer dla marek.
#GenZ #GenAlpha #BabyBoomers #silvertsunami #family #commercial #insights #storytelling #culturaltrends
SESJA: RODZINA
12.25
Czas miłego Dziadka z reklam Werther’s Original już minął.
Po pierwsze dlatego, że wnuczki z pokolenia Alpha i Zet są w stanie szybko zamówić cukierki i nie potrzebują do tego dziadka. Po drugie dlatego, że dzisiejsi dziadkowie i Babcie zamiast pić herbatki i robić na drutach podbijają świat. A przynajmniej Grant Theft Aurto, jak 85-letnia Hilda Knott, która od 40 lat „gra w gry”. Ale dla Alph ich dziadkowie byli punkowcami i aktywistami. A Oskar Cyms nagrywa piosenkę o miłości do babci, która ma na Tiktoku 56K.
Relacja pomiędzy najmłodszymi i najstarszymi w rodzinie jest bardzo ważna, mimo że wygląda już zupełnie inaczej.
Nasze wystąpienie – bazując głównie na sygnałach w semiosferze – pokaże kluczowe przesunięcia w znaczeniach tej relacji: jakie opowieści o zadziornych wnuczkach i odjechanych babciach/ dziadkach mamy w kulturze oraz jak marki pokazując takie relacje mogą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

dr hab. Jacek Wasilewski
CEO
Narrative Impact
Medioznawca i kulturoznawca. Zajmuje się narracjami w reklamie i biznesie, analizą narracji oraz warsztatami z jej kształtowania. Bada mechanizmy narratywizowania rzeczywistości, czyli zamykania wyselekcjonowanych faktów w struktury fabularne. Prowadził badania o wpływie emocji na odbiór tekstu, obrazu i opowieści a także o zaufaniu. Autor książek pt. Baśnie wolnego rynku, Prowadzeni słowami oraz o polskich narracjach Opowieści o Polsce.

Agata Kostrzewa
wykładowczyni
Uniwersytet Warszawski
Badaczka, ekspertka od komunikacji. Autorka wielu badań dotyczących m.in. wiarygodności i przystępności komunikacji czy budowania angażujących opowieści o kobietach i do kobiet. W analizowaniu zmieniających się trendów społecznych i kulturowych bywa nieustraszona jak Wednesday Addams, przenikliwa jak Sherlock Holmes i łączy kropki jak Steve Jobs.