Nie-młodzieżowi młodzi – pozwólmy Zetkom nie być cool.
#intelligenz #młodzieżowemity #nienadeskorolce #howdoyoudofellowkids #konserwatyZmy #homelanders #nostalgie #herbatka #kocykipiżamka #udomowienie #robótkiręczne #selfcare #horoskopy #coolcocooning #szlachetnezdrowie #zahajsmatkiniebaluj #reżimyrytuałów
SESJA KULTURA I MEDIA
11.45
Marketing lubi pokazywać młodzież „młodzieżową” – wesołą, beztroską, roztańczoną, jeżdżącą na deskorolkach lub chociaż biegającą po mieście ze swoją ekipą. Te popularne przedstawienia młodych znacząco mijają się jednak z tym, jak Zetki widzą same siebie.
Nie chcą balować za hajs matek, piątkowe wieczory zamiast na szalonych imprezach wolą spędzać pod kocykiem. Zamiast beztrosko żyć chwilą, poszukują rutyn i rytuałów, które ustrukturyzują ich codzienność i dadzą namiastkę bezpieczeństwa i kontroli. Przed presją i stresem uciekają w ezoterykę. Martwią się o swoje zdrowie. Mimo dorastania w cyfrowej rzeczywistości, wciąż potrzebują zakorzenienia w materialności i tradycyjnych wartościach.
Nowym wyzwaniem komunikacyjnym jest pokazanie prawdy niemłodzieżowego pokolenia w aspiracyjny sposób. Zdradzimy, z jakimi przedstawieniami utożsamiają się młodzi i do jakich aspirują, a jakie odczytują jako nieautentyczne i w duchu „How Do You Do, Fellow Kids”.


Klaudyna Kamińska
Dyrektorka Badań
Y&LOVERS
Antropolożka i lingwistka. Dyrektorka badań Y&LOVERS. Specjalizuje się w pogłębionych badaniach jakościowych i doradztwie strategicznym. Od 15 lat współpracuje z największymi markami targetującymi młodych. Zrealizował już ponad 500 projektów badawczych dla m.in. Nestle, Pepsico, Ferrero, Grupy Żywiec, IKEA, Credit Agricole, ING Banku Śląskiego, Decathlonu czy Play łącząc dane rynkowe z głębokim rozumieniem kulturowego kontekstu. Wychodząc od pytania Y – o cel biznesowy projektu, sens istnienia marki, produktu czy usługi, wraz z Zespołem Y&LOVERS podejmuje wyzwania strategiczne, by pomóc tworzyć rozwiązania cenne dla konsumentów i unikatowe na rynku.