Millenials bullshitting GenZ? Krótka historia upadku konwencji, czyli jak ukochane narracje Millenialsów stały się bullshittingiem dla GenZ.
#millenials kontra genz #storytelling #vibe #autentyczność #konwencja #narracja #insightz #brand purpose #XXX – washing #już nie tacy młodzi #nowe ekonomie #wiarygodność #influencerzy
SESJA: KOMUNIKACJA
13.55
VdoCipher Error: Video ID not found
Konwencje komunikacyjne, narracje, opowieści i insighty, którymi chwytaliśmy za serce młodych Millenialsów nie tylko zupełnie nie działają na GenZ – często są natychmiastowo dekodowane jako totalny bullshit i bezwzględnie wyśmiewane. Jako marketingowa ściema, skam i karma dla naiwnych.
Marketerzy przecierają oczy ze zdumienia, kiedy okazuje się, że jednocześnie „marketingowo uświadomione” i krytyczne Zki bez zająknięcia łykają rekomendacje rodem z najbardziej szemranych trzewi TikToka, a influencerów znanych z FAME MMA i subwersywnych zachowań określają jako autentycznych i godnych zaufania.
Frustrację pogłębia fakt, że nagle jakby przestaliśmy umieć w pisanie insightów. Kiedy tylko pojawia się napięcie i negatywna emocja (a przecież wszyscy wiemy, że powinny w insighcie być!) Z-ki odcinają się, bo „to im psuje vibe”.
W wystąpieniu na 5 przykładach konwencji i narracji, które kochali Millenialsi, pokażę jak zmieniły się zasady komunikacyjnej gry. Oraz w co i jak grać, żeby rozbić kasyno GenZ.
Klaudyna Kamińska
Dyrektor Badań
Y&LOVERS
Antropolożka i lingwistka. Dyrektor badań Y&LOVERS, poprzednio dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting. Specjalizuje się w pogłębionych badaniach jakościowych i doradztwie strategicznym. Od 15 lat współpracuje z największymi markami realizując w sumie około 500 projektów badawczych m.in. Nestle, Danone, IKEA, Credit Agricole, Grupa Żywiec, ING Bank Śląski czy Play łącząc dane rynkowe z głębokim rozumieniem kulturowego kontekstu. Wychodząc od pytania Y – o cel biznesowy projektu, sens istnienia marki, produktu czy usługi, wraz z Zespołem Y&LOVERS podejmuje wyzwania strategiczne, by pomóc tworzyć rozwiązania cenne dla konsumentów i unikatowe na rynku.