Etnografia w Metaverse – czyli jak spędziłem dzień w społeczności wirtualnej vel Malinowski 2.0
#etnografia #metaverse #roblox #minecraft #oculus #vr #gaming #CzasWolny #rywalizacja #kooperacja #zabawa #przeżycia #rozrywka #społeczność #socjalizacja
SESJA: LIFESTYLE
14.05
VdoCipher Error: Video ID not found
Wśród starszych pokoleń przyjęło się myślenie, że granie w komputer = strzelanie, ściganie, wygrywanie i generalnie rywalizowanie. Tymczasem dwie najpopularniejsze w Polsce i na świecie platformy gamingowe(?), Roblox i Minecraft, wydają się być czymś innym.
Zaintrygowany tym faktem stworzyłem postać w Roblox, dołączyłem do serwera imitującego miasto, wszedłem do kościoła, po którym krzątało się grono innych graczy i po 10 minutach spontanicznie wziąłem ślub z nieznajomą mi graczką, nieznajomym graczem, który był moim świadkiem i równie nieznajomym księdzem przebranym za postać z Anime. Co, jak, po co, dlaczego? Nie wiem, ale chciałbym się dowiedzieć.
W tym celu chciałbym pobawić się w Malinowskiego świata Metaverse i dołączyć na chwilę do wspólnoty robloxowej/minecraftowej. Poznać praktyki i zwyczaje społeczności wirtualnych i zgłębić ich motywacje.
Jeżeli technologia i badani na to pozwolą prelekcję chciałbym poszerzyć o możliwość odtworzenia filmów 360 przez audytorium na ich telefonach. Pełna immersja doświadczeń.
Damian Borowiec
Senior Media&Creative Strategy
Mediahub
Z branżą reklamową związany od dekady. W Mediahub pełni rolę Senior Media&Creative Strategist zapewniając markom rozwój poprzez synergię świata mediów i kreatywnych idei. W rekomendacjach strategicznych odczarowuje beznamiętność statystyk z excela na potrzebę budowy unikalnych historii kontaktu ludzi z markami.
Współautor cyklu raportów i gospodarz webinarów Mediahub, w ramach, których powstały projekty badawcze: Covid-Track, Matka Polka, Konsument w obliczu pandemii, Generacja Z. Autor publikacji w mediach branżowych takich jak: MediaMarketing Polska, Wirtualne Media, Social Press, Marketing przy Kawie, GetResponse, MamStartUp. Gość programów telewizyjnych, audycji radiowych i podcastów.