INSUMMIT nav logo
Historia polskiego marketingu Makiem pisana.
Strategia, Insight, Think Globaly Act Locally, Mata Przejmuje Maka, Drwal, Wieś Mac, okazYEAH, nostalgia, lata dziewięćdziesiąte, stary dobry marketing, wolna amerykanka, przecieranie szlaków
SESJA ZAMKNIĘCIA
SESJA MODEROWANA
16.20 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
W SuperCombo reprezentującym dział badań McDonald’s, agencję reklamową współpracującą z marką od jej pojawienia się na polskim rynku oraz agencję badawczą zabierzemy Was w podróż do przeszłości. Podróż przez zmiany społeczne, trendy i potrzeby polskiego rynku od lat 90tych po dzień dzisiejszy – ale przede wszystkim w podróż przez dekady niezwykle skutecznego marketingu.
Sięgniemy zarówno do archiwów jak i bieżących danych McDonald’s i agencji, aby na konkretnych casach i danych biznesowych pokazać, jak wiedzę o konsumencie i rynku przekuwać w rzeczywiste działania. Oprzemy się o przykłady z różnych poziomów marketing mixu – komunikację ATL, digital, innowacje produktowe, CSR oraz działania niestandardowe. Wyjaśnimy m.in. skąd w menu symbolu zachodniego QSR wzięły się WieśMac i Drwal, dlaczego i z jakim skutkiem Mata przejął Maka, jak znaleźć swój wiarygodny obszar ESG oraz jak obronną ręką wyjść z wojny na apki między Żabką a Biedronką.
Nie będziemy malować laurki dla Maka! Poza sucess story pokażemy także nie do końca trafione działania, a nawet spektakularne faile – przygotujcie się więc na zdrową dawkę cringe’u.
Będzie to podróż trochę sentymentalna, czasem nieco śmieszna, a momentami nawet totalnie boomerska, ale na pewno zgodna z zasadą „podróże kształcą”.
Klaudyna Kamińska

strategic director
Y&LOVERS

Antropolożka i lingwistka. Dyrektor badań Y&LOVERS, poprzednio dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting. Specjalizuje się w pogłębionych badaniach jakościowych i doradztwie strategicznym. Od 15 lat współpracuje z największymi markami realizując w sumie około 500 projektów badawczych m.in. Nestle, Danone, IKEA, Credit Agricole, Grupa Żywiec, ING Bank Śląski czy Play łącząc dane rynkowe z głębokim rozumieniem kulturowego kontekstu. Wychodząc od pytania Y – o cel biznesowy projektu, sens istnienia marki, produktu czy usługi, wraz z Zespołem Y&LOVERS podejmuje wyzwania strategiczne, by pomóc tworzyć rozwiązania cenne dla konsumentów i unikatowe na rynku.
Olga Żółcik

Consumer Insight Consultant
McDonald’s Polska

Millenials, absolwentka SGH, nałogowa użytkowniczka TikToka, stała bywalczyni podglądowni. Kolekcjonerka insightów konsumenckich we wszystkich pokoleniach. Specjalizuje się w tym co pyszne – wcześniej w Grupie Żywiec, obecnie w McDonald’s Polska poszukuje opinii, smaków, potrzeb i sposobów na skuteczne budowanie komunikacji i strategii.

FESTIWAL INSUMMIT

Małgorzata Majcher

Chief Strategy&Innovation Officer
DDB Warszawa

Z branżą reklamową i strategią związana od 15 lat. W DDB Warszawa od 2016 roku łączy perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu jako Strategy & Business Director. Kilkukrotna jurorka Effie, członkini komitetu Euro Effie jako Effie Europe Steering Committee Member. Kampanie, które współtworzyła, zdobyły wiele prestiżowych nagród w kraju i za granicą, w tym Cannes Lions, Effie, Facebook Awards i KTR. Razem z DDB Warszawa sześciokrotnie rok do roku zdobywała tytuł Agencji Roku Effie. Badaczka indywidualnych motywacji i zachowań w kontekście społeczno-kulturowych oczekiwań, doktor nauk społecznych w zakresie psychologii.