Q&A
NOWE MEDIA
SESJA MODEROWANA
16.45 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Marshall McLuhan, klasyk badań nad komunikacją powiedział „Kształtujemy nasze narzędzia, a potem one kształtują nas”. To zdanie wydaje się być idealnym podsumowaniem roli jaką zaczęły w naszym życiu odgrywać nowe media, zwłaszcza te pochodzące od platform BIG TECH. W wystąpieniu chcę o tym opowiedzieć czyniąc nowe media przedmiotem analizy – chcę omówić konsekwencje modeli biznesowych i ich wpływu na użytkowników. Zamierzam pokazać jak w Polsce zmieniają się media takie jak YouTube i jak podążają za tym widzowie. Wreszcie, chcę odnieść się do tego jak lepiej możemy zrozumieć zachowania i preferencje widzów jeśli będziemy myśleć o mediach jako o ewoluujących bytach.
FESTIWAL INSUMMIT
Joanna Kopeć
Research & Insight Lead
Nielsen
Jestem socjolożką, badaczką rynku i mediów. Od 15 lat związaną z badaniami marketingowymi, analizami rynku, dostarczałam użytecznej biznesowo wiedzy o motywacjach, zachowaniach i zwyczajach konsumentów i widzów. W Nielsenie opiekuję się obszarem insightów a doświadczenie w badaniach konsumenckich przekuwam w nową perspektywę patrzenia na dane o mediach, widowni, oglądalności i trendach w Polsce i na świecie. Jestem autorką raportów Wideonauci 2021 i 2023. Uznaną prelegentką badawczych i mediowych konferencji branżowych oraz nauczycielką akademicką – prowadzę na SWPSie zajęcia z obszaru rynku mediów.