Q&A
BADAWCZY TOOL KIT
SESJA MODEROWANA
16.45 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Czy można zastąpić żywych respondentów ich wirtualnymi klonami? To nie jest science fiction – to już się dzieje. W moim wystąpieniu przedstawię wyniki eksperymentu, w którym porównaliśmy wywiady przeprowadzone z żywymi respondentami z wywiadami zrealizowanymi z ich wirtualnymi klonami stworzonymi z pomocą AI. Wszystkim zadaliśmy te same pytania – ale czy żywi respondenci i ich klony udzielili takich samych odpowiedzi?
Wyniki eksperymentu będą ciekawym przyczynkiem do dyskusji, na ile już teraz badania z syntetycznymi respondentami mają sens i przynoszą zadowalające rezultaty. Pokażą, jakie są szanse i ryzyka związane z prowadzeniem badań rynku w oparciu o interakcje z replikami konsumentów. Czy mogą oni dostarczyć równie wartościowych, a może nawet bardziej użytecznych informacji niż żywi ludzie?
FESTIWAL INSUMMIT
Adam Polasz
partner
Delikatesy Badawcze
Doświadczony badacz ilościowy i jakościowy, specjalizujący się w badaniach marki i komunikacji. Pracując po stronie klienta (Era, T-Mobile, Kompania Piwowarska), agencji strategicznej (One Eleven) i agencji badawczych (Difference, Delikatesy Badawcze) odpowiadał za badania dla największych polskich marek i zrealizował setki (jeśli nie tysiące) projektów badawczych. Autor badań i metaanaliz poświęconych zwiększaniu efektywności reklam. Ma kilkanaście lat praktyki jako trener (PTBRiO), wykładowca akademicki (Akademia L. Koźmińskiego, SGH, UW) i prelegent (Kongres Badaczy, INSUMMIT i inne).