I’m literally just a girl. Tiktokowy trend, który uwalnia i odczarowuje „dziewczyńskość”, a może pułapka prowadząca do infantylizacji kobiet?”
#społeczeństwo #młodzidorośli #girlhood #girlmath #justagirl #kryzysdorosłości #kobieta
SESJA: STEREOTYPY
15.45
Zmiana od „jestem inna niż wszystkie” do „jestem dokładnie taka jak inne” przyniosła kilka znaczących efektów: stygmatyzacja pumpkin spice latte odeszła w zapomnienie, pick me girls zyskały nową, bardziej wyrozumiałą narrację, a bycie „dziewczyńską” na nowo jest społecznie akceptowalne w świecie, który coraz częściej wymaga od kobiet przyjmowania cech zarówno kobiecych, jak i tych tradycyjnie kojarzonych z męskością.
Być może dlatego „dziewczyński” trend, który wyłonił się z TikToka, stał się głosem młodych kobiet, które między lazy girl job a girl dinner próbują pogodzić aspiracje, presję społeczną i autentyczność. Czy „bycie tylko dziewczyną” to sposób na wyzwolenie od oczekiwań społecznych, czy może kolejna pułapka patriarchalnego świata, która „upupia” kobiety, wzmacniając stereotypy? Skoro „boys will be boys”, to „we are literally just girls”. Pytanie pozostaje otwarte: czy to dobrze, czy wręcz odwrotnie?
Oliwia Aikins

Account Managerka & Stretegic Consultantka
Agencja Nie do Ogarnięciay

Laureatka XI edycji konkursu zbadaj.to, obecnie poszerza swoje spojrzenie na świat, kształcąc się w kierunku psychologii klinicznej. Zajawkę markami odkryła podczas studiów brandingowych, a od trzech lat z powodzeniem realizuje ją jako Account Managerka w Agencji nie Do Ogarnięcia. Poza codzienną pracą w zarządzaniu projektami, rozwija swoje kompetencje w obszarze researchu, badań jakościowych i strategii. Zaowocowało to współtworzeniem duetu badawczo-strategicznego, który – mimo krótkiego stażu – świetnie odnajduje się w pracy nad najbardziej nietypowymi tematami. Zawsze otwarta na nowe wyzwania i zafascynowana zgłębianiem ludzkich motywacji.
Adrianna Widawska

Junior Account Managerka & Strategic Consultantka
Agencja Nie do Ogarnięcia

Przygodę z branżą zaczęła od studiowania na kierunku Komunikacja Wizerunkowa, gdzie po raz pierwszy miała okazję współpracować z markami. Przez trzy lata zdobywała doświadczenie jako Office & Project Manager w sektorze CSR, a od początku 2024 wykorzystuje je zarządzając projektami w Agencji Nie do Ogarnięcia. Nieustannie rozwija swoje zainteresowania w obszarze strategii, badań oraz kreatywnego pisania. Współtwórczyni duetu badawczo-strategicznego, który – mimo krótkiego stażu – świetnie odnajduje się w pracy nad najbardziej nietypowymi tematami. Zróżnicowane kompetencje pozwalają jej łączyć kreatywne pomysły z podejściem analitycznym, tworząc praktyczne i oryginalne rozwiązania.