Marketing, który rozumie polski – duży model językowy Bielik w akcji
EFEKTYWNOŚĆ BEZ GRANIC
SESJA kurowana
14.25 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
GenAI, a w szczególności duże modele językowe (LLM), mają ogromny wpływ na efektywność w marketingu – od automatyzacji komunikacji po tworzenie treści dopasowanych do odbiorcy. Jednak aby naprawdę działały, muszą rozumieć niuanse językowe, kulturowe i kontekstowe. W mojej prezentacji pokażę jak wspierać działania marketingowe za pomocą dużego, polskojęzycznego modelu językowego Bielik. Co ważne – Bielik to nie tylko technologia, ale także marka, która zyskała rozpoznawalność na świecie. Opowiem o jego możliwościach, praktycznych zastosowaniach i o tym, dlaczego warto budować rozwiązania zakorzenione w języku i kulturze lokalnej.
Sebastian Kondracki

CIO
Deviniti

Ekspert ds. transformacji cyfrowej, innowacji i sztucznej inteligencji (AI). Chief Innovation Officer w firmie Deviniti, autor książki Python i AI dla e-commerce. Zajmuje się wpływem otwartości (open science, open data, open source) na kreatywność i rozwój innowacji. Specjalizuje się w wykorzystaniu dużych modeli językowych i generatywnej AI w biznesie. Kieruje grupą badawczą ds. AI w SoDA, działa w grupie roboczej przy Ministerstwie Cyfryzacji oraz współtworzy projekt SpeakLeash – narzędzia do budowy największego w Polsce zbioru danych językowych i modeli AI. Jest jednym z twórców modeli językowych Bielik (w tym wersji 1.0, 1.5B, 4.5B i 11B) – stworzonych specjalnie do pracy z językiem polskim. Autor raportów branżowych, m.in. Otwarte dane a sztuczna inteligencja (GRAI) oraz Artificial Intelligence SumUp for Business 2022. Zajmuje się także tematami hiperautomatyzacji, współpracy ludzi i AI, oraz wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w biznesie. Wykładowca studiów podyplomowych m.in. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.