INSUMMIT nav logo
BLIKSTORY. Od niczego do mainstreamu. Kulisy sukcesu polskiego fintechu.
#blik #paymentsystems #e-commerce #p2p #brandequity #contactless #disruption #fintech #mainstream
SCENA FILTRACJA
PROJEKTOWANIE INNOWACJI
SESJA MODEROWANA

15.45 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA

Chcielibyśmy opowiedzieć historię unikalnej technologii, dosyć złożonej, która odniosła spektakularny sukces (+63% wzrost ilości transakcji w Q1 2022 w stosunku do Q1 2021) a jej marka BLIK ma najsilniejsze Equity w kategorii płatności, silniejsze od ikonicznych międzynarodowych marek z tej kategorii. Ale po kolei. Czym jest BLIK? BLIK jest integralną częścią aplikacji bankowych, co z jednej strony wiąże się z bezpieczeństwem transakcji (nie wychodzą one poza ekosystem bankowy), a z drugiej trudnością zapewnienia użytkownikom identycznego dostępu do usługi w każdym z banków partnerskich. BLIK oferuje 5 funkcjonalności (e-commerce, peer2peer – przelew na telefon, wypłaty z bankomatów, KOD w POS i BLIK zbliżeniowy) – 1) stanowi to spore wyzwanie dla komunikacji zarówno na poziomie strategii jak i kreacji 2) każda z funkcjonalności BLIKa ma inne otoczenie konkurencyjne. Mimo tych wyzwań, udało się stworzyć bardzo silną budzącą emocje markę, której główne atrybuty funkcjonalne to prostota szybkość i zapewnienie maksymalnej wygody płatności, ale nigdy kosztem bezpieczeństwa. O emocjonalnych atrybutach i strategicznym pozycjonowaniu marki opowiemy podczas wystąpienia. Opowiemy także o wszystkich etapach rozwoju marki, od momentu narodzin (BLIK jest ewenementem, to wynik kooperacji konkurujących ze sobą na co dzień banków) do osiągnięcia dojrzałości (w momencie wprowadzenia płatności zbliżeniowych w 2021 jest już kompletnym systemem). O tym co sprawiło, że skoncentrował się na e-commerce (inicjalnie miał być płatnością w POS offline!). Opowiemy także o tym jak podchodzić do badań z głową na karku, tak żeby nie zabić innowacyjnych pomysłów, ale także mieć komfort do podejmowania odważnych decyzji. Opowiemy o wszystkich ważnych momentach i punktach zwrotnych, które przyczyniły się do sukcesu transakcyjnego polskiego fintechu jakim jest BLIK.

FESTIWAL INSUMMIT

Robert Bajek

Business Development Director
Kantar Polska

Specjalizuje się w projektach dotyczących strategii marki, innowacji, customer experience oraz komunikacji. Obecnie pracuje głównie dla kategorii finansowej, e-commerce i automotive. W Kantar Polska od 2011 roku. Absolwent Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (MA), Uniwersytetu w Kioto (Dr eng), a obecnie student Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej (EMBA).
Krzysztof Ziewiec

Dyrektor Departamentu Marketingu i PR
BLIK

Ekspert w zakresie zarządzania komunikacją marketingową z ponad 20-letnim doświadczeniem, które zdobył realizując projekty marketingowe dla takich marek jak PGE, Raiffeisen Bank. Przez szereg lat zajmował się komunikacją marek Polkomtela, operatora sieci PLUS, których efektem były również nagrody branżowe m.in. Złote Effie 2008 w kategorii Long Term za komunikację marki Plus (kabaret Mumio). Od 2016 r. związany z systemem płatności BLIK, odpowiedzialny za strategię, realizację działań marketingowych i PR marki. W tym czasie zrealizowane projekty zostały wielokrotnie nagrodzone m.in. brązową a także trzema srebrnymi statuetkami Effie Awards. Najważniejsza z nich to srebrne Effie Awards 2021 w kategorii Long Term, obejmującej ostanie trzy lata działań marketingowych, za które odpowiada a także MIXX AWARDS 2021. Dzięki realizowanym działaniom BLIK otrzymał również dwukrotnie tytuł TOP MARKA w kategorii płatności przyznawany przez miesięcznik PRESS. Dodatkowo od kilku lat marka BLIK utrzymuje najwyższe wskaźniki świadomości i siły marki wśród użytkowników aplikacji bankowych.