INSUMMIT nav logo
Na początku była reklama – proces strategiczny postawiony na głowie.
#agile_creative_testing #walidowanie_pomysłów #szybkie_testy_kreacji #badanie_w_warunkach_rynkowych #szybkie_testy_strategii #prototypy_reklam #wyniki_niedeklaratywne
SCENA PASAŻ
PLANOWANIE STRATEGICZNE
SESJA MODEROWANA

14.05 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA

Podczas pracy nad kampaniami reklamowymi lub strategiami dla marek przyjmujemy pewne założenia na bazie dostępnych danych i doświadczenia zespołu. Ale jaką mamy pewność, że w/w założenia się sprawdzą? Czy możemy uznać siebie za nieomylnych i wszechwiedzących? Jak się mają nasze własne przeczucia względem opinii i postaw grupy celowej? Lepiej sobie nie ufać.
Aby się upewnić co do swoich twierdzeń możemy to oczywiście zbadać, ale w dzisiejszych czasach coraz rzadziej jest na to miejsce, ba niektóre „insighty” mogą zwyczajnie ulec przedawnieniu. Co możemy zatem zrobić, aby walidować pomysły szybko i sprawnie w warunkach rynkowych, zanim podejmiemy ostateczną decyzję o inwestowaniu w dane podejście?
Przywykliśmy sądzić, że reklama to finał procesu strategicznego. My postulujemy, aby uznać ją za początek. Gama egzekucji pokrywających szerokie spektrum kierunków strategicznych pozwala zbadać atrakcyjność propozycji bez stawiania wszystkiego na jedną kartę. Podczas konferencji INSUMMIT opowiemy o naszych doświadczeniach w wyłanianiu efektywnych strategii poprzez realizację kampanii testowych z wykorzystaniem reklam prototypowych.

FESTIWAL INSUMMIT

Filip Dawid

Head of Content & Technology
Leo Burnett

Specjalista w zakresie digital marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem. Od roku 2014, związany jest z agencją Leo Burnett, w której odpowiada za zarządzanie działaniami technologicznymi oraz contentowymi, oferując klientom agencji innowacyjne i realnie przekładające się na wzrost biznesu rozwiązania. Takim przykładem jest DCO/DCE, którego Filip jest Ownerem w Publicis Groupe. Celem tego rozwiązania jest tworzenie tzw. „communication at scale”. Dzięki niemu klienci mogą dotrzeć do setek konsumentów z dopasowaną dla nich komunikacją przy zachowaniu niskich kosztów produkcji. Zaangażowanie Filipa w projekty przełożyło się na zdobywanie przez agencje nagród w konkursach oceniających efektywność komunikacji tj. Effie oraz efektywność i innowacyjności rozwiązań digital marketingowych potwierdzonych nagrodami Innovation Awards, Mixx Awards, Mobile Trends Awards czy DigiDay Awards. Filip jest rozpoznawalną osobą w strukturach globalnych Publicis Groupe, a w 2018 oddelegowany został do wsparcia kluczowych klientów agencji Publicis w Toronto, gdzie spędził kilka miesięcy. W 2021 roku zasiadał w jury konkursu YC Eurobest. Swoje doświadczenie zdobywał także w agencji Isobar, w której odpowiedzialny był za prowadzenie klientów międzynarodowych tj.: Kellogg, Reebok CCM. Następnie związany był z agencją Ogilvy & Mather, wspierając działania klientów agencji w Internecie. Ze względu na swoje wszechstronne doświadczenie oraz znajomość rynku, Filip jest ekspertem w ocenianiu na ile dane rozwiązanie jest realnie efektywne, a na ile zwykłym buzzwordem.
Adam Nowakowski

Creative Agency Partner
Meta

Związany z reklamą od 1999 r., gdy dołączył do działu obsługi klienta NoS/BBDO. W 2003 r. objął stanowisko stratega obsługującego Telekomunikację Polską oraz marki Snickers, M&M’s, Wrigley’s, Lay’s, Lech oraz SOS Wioski Dziecięce. W latach 2009-2019 r. związany z agencją Leo Burnett, w której objął stanowisko szefa działu strategii i Zastępcy Dyrektor Zarządzającej. Wśród obsługiwanych marek Heineken, Orange, T-Mobile, Samsung, Castorama, Axa, PZU i Eurobank. Współtwórca 11 kampanii wyróżnionych nagrodą EFFIE. Od października 2019 r. w zespole agencyjnym Meta, odpowiada za współpracę z agencjami kreatywnymi w regionie Europy Centralnej i Wschodniej. Prywatnie miłośnik żeglarstwa, historii, piłki nożnej i kuchni roślinnej.