INSUMMIT nav logo
BUSINESS SOCIAL IMPACT
ESG, sustainability, sustainability w praktyce, społęczna, odpowiedzialność biznesu, datadrivendecisions, DEI, social, aktywnośćspołeczna, zmianaspołeczna, inspiracja, SAR, TikTok, Lewiatan, CSR Consulting, SUSCASTY, wearekantar
SESJA KUROWANA

11.40 WTOREK, 26 WRZEŚNIA

1. Z czym mamy do czynienia? #LANDSCAPE

Katarzyna Zalewska, ze znaną sobie dociekliwością badaczki oraz entuzjazmem ekspertki w obszarze, w oparciu o najświeższe (!) dane Kantar, a także niebagatelne doświadczenie i wiedzę swoich Gości, prezentujących bardzo różne perspektywy, zmapuje kluczowe wyzwania w biznesie w kontekście ich REALNEGO wpływu społecznego.
Co wyniesiesz z tej części?
  • Nie tylko najświeższe „cyfry” w temacie, ale i ich znaczenie oraz potencjał biznesowy (!),
  • Przekonanie, że mówimy o tematach naprawdę WAŻNYCH – nie tylko z etycznego i ideowego, ale i bardzo pragmatycznego punktu widzenia (np. w miejscu pracy)
  • Inspirację do swojej codziennej pracy i sposobu patrzenia na niektóre procesy, które proponują firmy
Tę część sesji kuruje Katarzyna Zalewska (Kantar Polska), a udział w niej wezmą: Małgorzata Greszta, CSR Consulting Karol Krzyczkowski, Forum Odpowiedzialnego Biznesu Paweł Tyszkiewicz, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

2. Co i jak powinien zrobić biznes? #Human Development Index

Marta Kukowska, jest praktykiem ESG, która rozumie zarówno biznes jak i świat poza biznesem, dlatego ta cześć będzie o praktyce. Identyfikowaniu przez biznes i organizacje społeczne faktycznych problemów i proponowanie konkretnych, skutecznych i działających rozwiązań. Dyskusja będzie toczyła się wokół obszarów które budują HDI czyli: dostatniego standardu życia, zdrowia i wiedzy.
Co wyniesiesz z tej części?
  • Wiedzę czym jest HD.
  • W jaki sposób zmierzyć to czy dany kraj jest na dobrej drodze do zrównoważonego rozwoju? Jak biznes może angażować się w działania rozwiązujące faktyczne problemy społeczne. Przyjrzymy się w jaki sposób biznes wspiera rozwój przedsiębiorczości.
  • Jak budować inkluzywny system opieki zdrowotnej i dlaczego edukacja cyfrowa jest kluczem do rozwoju społecznego.
Tę część sesji kuruje Marta Kukowska, Ekspertka ESG a udział w niej wezmą: Lidia Stępińska-Ustasiak, T-Mobile Polska Katarzyna Długa, Lewiatan Holding S.A. Krzysztof Dobies, Fundacja Avalon

3. Jak to wygląda w praktyce? #CASE STUDIES

Dorota Cudna-Sławińska, znana w branży jako niezrównana facylitatorka i rozmówczyni, która z każdego wyciągnie to, co najlepsze (i najbardziej wartościowe!) zaprosi na dwie ekskluzywne rozmowy.
Co wyniesiesz z tej części?
  • Wiedzę co TikTok ma „za uszami”, a co mu się przypisuje
  • Co to znaczy „chiński biznes” i jak to się przekłada na zaangażowanie politycznie
  • Wiedzę jak w TikTok rozumiana jest odpowiedzialność społeczna biznesu
  • Jak w sieci Lewiatan wyzwania zawiązane z ESG są rozumiane i podejmowane
  • Inspirację do przygotowania pierwszego raportu pozafinsowego w Twoje organizacji
  • Kluczowe obszary na które warto zwrócić uwagę w myśleniu o zrównoważonym rozwoju w przedsiębiorstwie
Tę część sesji kuruje Dorota Cudna-Sławińska (Kantar Polska), a udział w niej wezmą: Jakub Olek, TikTok Robert Rękas, Polska Sieć Handlowa Lewiatan

UDZIAŁ BIORĄ:

Katarzyna Zalewska

Client Development and Commercial Lead, Sustainable Transformation Practice,
Kantar Polska

Ekspertka firmy Kantar Polska, z wykształceniem socjologicznym oraz pedagogicznym. Specjalizuje się w badaniach marketingowych od 2013 roku, od początku w strukturach Kantar Polska (wcześniej: TNS Polska). Od 2021 koncentruje się na wspieraniu klientów biznesowych w tworzeniu (i adaptacji) strategii zrównoważonego rozwoju, opierając się głównie na rozległych analizach i danych konsumenckich o charakterze ilościowym – lokalnym i międzynarodowym dorobku badawczym KANTAR-a w tym zakresie. Liderka polskiej edycji globalnego projektu Kantar Sustainability Sector Index. Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Uczestniczka wielu wydarzeń branżowych, w tym: INSUMMIT PTBRiO 2022, współautorka i autorka artykułów w obszarze, m.in. na temat roli „S” (z triady ESG) we wdrażaniu zrównoważonych transformacji w Polsce czy poświęconego rzutowi oka na pokolenie Z w kontekście woli działań w obszarze zrównoważonego rozwoju (w raporcie). Konsultantka w obszarze, ściśle współpracująca z biznesem. #Suscasterka – współtwórczyni pierwszego w Polsce podcastu w całości poświęconego wyzwaniom zrównoważonego rozwoju w biznesie: #SUSCASTY by Kantar Polska.
Małgorzata Greszta

Partnerka Zarządzająca
CSR Consulting

Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju i Agendy 2030 – zawodowo związana z tematem od ponad 20 lat. Znalazła się na liście 25 polskich liderek zrównoważonego rozwoju ogłoszonej przez ForbesWomen. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu strategii i budowania kontekstu biznesowego dla aktywności ESG firm w Polsce. Pomysłodawczyni Kampanii 17 Celów i entuzjastka wspólnych projektów biznesu na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Inicjatorka Polskiego Paktu Plastikowego. Propagatorka nowych trendów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Uwielbia nowe modele i rozwiązania systemowe.
Karol Krzyczkowski

Starszy menedżer projektów
Forum Odpowiedzialnego Biznesu

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu ekspert w dziedzinie wolontariatu, w tym wolontariatu pracowniczego. Menedżer projektów, trener, administrator serwisów internetowych, realizator transmisji na żywo w mediach społecznościowych. Animator grupy koordynatorów wolontariatu pracowniczego firm partnerskich FOB. Z ramienia FOB uczestniczy w pracach Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. Organizacji Wspierających w Urzędzie m.st. Warszawy, gdzie m.in. ocenia merytorycznie wnioski składane w ramach otwartych konkursów ofert. Od 2004 związany zawodowo z trzecim sektorem. Przez ponad 10 lat pracował z Centrami Wolontariatu w Kielcach, Warszawie i Gdańsku oraz jako wolny strzelec z różnymi innymi inicjatywami społecznymi. Absolwent Szkoły Liderów Organizacji Pozarządowych (Fundacja Szkoła Liderów, 2007), Szkoły Inicjatyw Strażniczych (SLLGO – obecnie Sieć Obywatelska Watchdog Polska, 2008). Biega w maratonach, lubi wegetariańską kuchnię, kolekcjonuje polskie komiksy. Od listopada 2015 realizuje się również jako tata.
Paweł Tyszkiewicz

Dyrektor Zarządzający
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Magister Filozofii, Pracował jak konsul (1991-1996) w Los Angeles i Montrealu. Założyciel i Dyrektor Generalny (1996-2000) firmy Polonia Cup – organizator Mistrzostw Polski w Wyścigach Motocyklowych i importer motocykli Ducati. Pracował (2000-2003) jako manager i trener w firmach szkoleniowych Cedho i Chiltern. Od 2003 zarządza Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. W latach 2005-2021 członek zarządu ZKDP, w latach 2007-2009 Prezes Rady Reklamy. Od 2010 jest członkiem Komitetu Zarządzającego Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej z siedzibą w Brukseli. Od 2021 Przewodniczącym Rady Partnerów Effie.
Marta Kukowska

Ekspertka ds. ESG

Z wykształcenia prawniczka i PR-owiec, od zawsze po społecznej „stronie mocy”. Współpracowała z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, Muzeum POLIN, Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, Narodowym Instytutem Dziedzictwa i PFRON. Autorka programu „Wolontariat w kulturze” prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury. Realizowała działania w zakresie CSR w Totalizatorze Sportowym. Współpracowała z Grupą Eurocash gdzie odpowiadała za realizację strategii zrównoważonego rozwoju i raportowanie w tym obszarze. Obecnie w Stena Recycling Polska Koordynatorka ESG & komunikacji. Członkini Rady Dostępnego Biznesu Fundacji proNGO. Czasem pisze, jest autorką „Przepisu na wolontariat” i współautorką „Szanuję, nie marnuję!” food wastowego przewodnika dla przedsiębiorców oraz „W Twoim odpowiedzialnym sklepie”. Dlaczego warto prowadzić odpowiedzialny biznes?”. #Suscasterka – współtwórczyni pierwszego w Polsce podcastu w całości poświęconego wyzwaniom zrównoważonego rozwoju w biznesie: #SUSCASTY by Kantar Polska.
dr Lidia Stępińska-Ustasiak

Ekspertka ds. Public Affairs
T-Mobile Polska

Ekspertka ds. Public Affairs w T-Mobile Polska, przedstawicielka Regionu Europy w Grupie ds. Kompetencji Cyfrowych przy Międzynarodowym Związku Telekomunikacyjnym (ITU), socjolożka i analityczka w Instytucie Zarządzania i Organizacji w Przemyśle „Orgmasz”, Wcześniej zastępca dyrektora Departamentu Spraw Zagranicznych w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE), odpowiedzialna za Wydział Organizacji Międzynarodowych oraz Wydział Współpracy Społeczno-Gospodarczej, odpowiadająca za współpracę z agendami ONZ, OECD i innymi organizacjami międzynarodowymi, relacje UKE z izbami gospodarczymi (NTA), jednostkami administracji publicznej oraz instytucjami naukowymi. W 2019 roku przewodnicząca Komitetu Sterującego sieci Centrów Doskonałości Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) skupiającej partnerów specjalizujących się w szkoleniach z zakresu telekomunikacji i ICT. Od 2018 roku członkini Grupy ds. Inicjatyw Budowy Zdolności w ITU i powołana na stanowisko przewodniczącej w 2019 roku. Ekspert ds. CSR, public affairs i komunikacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej i ICT. Socjolożka (doktorat z socjologii, 2017) bada wpływ technologii oraz kompetencji cyfrowych na społeczeństwo i gospodarkę. Współautorka raportów, autorka publikacji, wykładowczyni.
Katarzyna Długa

Menedżer ds. Marketingu
Lewiatan Holding S.A
Prezes Fundacji
PSH Lewiatan „Blisko Twoich potrzeb”

Od ponad dekady związana z Lewiatan Holding S.A., gdzie jako Menedżer ds. Marketingu zajmuje się kompleksową komunikacją i budową wizerunku Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. Zgłębia jednocześnie intensywnie tajniki CSR-u oraz raportowania ESG. Prezes Fundacji PSH Lewiatan. Blisko Twoich potrzeb, będącej katalizatorem inicjatyw społecznych, edukacyjnych realizowanych przez przedsiębiorców sieci. Każde podejmowane działanie stara się realizować w duchu zrównoważonego rozwoju (w skali makro) oraz zrównoważonego biznesu (w skali mikro).  Pasjonatka twórczych rozmów, dających nową perspektywę i uwalniających pozytywną energię. Zawsze otwarta na nowe wyzwania i na ludzi. Jej motto zawodowe to: Wizja bez implementacji to tylko halucynacja (N. Mandela).
Krzysztof Dobies

dyrektor generalny
Fundacja Avalon

Społecznik, bloger, publicysta, doświadczony PR-owiec, pasjonat Internetu i tradycyjnych oraz nowoczesnych mediów, specjalista ds. wizerunku organizacji. Dyrektor generalny Fundacji Avalon, odpowiadający za całokształt działań marketingowych, wizerunkowych i komunikacyjnych, a także za rozwój marki i realizację społecznej misji Fundacji. Wcześniej, wraz z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przez 20 lat budował wizerunek największych w Polsce przedsięwzięć społecznych – Finałów WOŚP oraz festiwali Pol’and’Rock Festival.
Dorota Cudna-Sławińska

Chief Commercial Officer
Kantar Polska

Menedżerka, badaczka i facylitatorka odpowiedzialna za strategię, komercjalizację i rozwój biznesu. W ciągu ponad dwudziestoletniej pracy zawodowej w branży marketingowej zdobyła duże doświadczenie w zakresie zarządzania, tworzenia programów badawczych i przekładania ich wyników na strategie marketingowe. Certyfikowana facylitatorka i moderatorka doświadczona w prowadzeniu warsztatów strategicznych i kreatywnych dla klientów z branży FMCG, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, finansowej oraz IT. Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Jakub Olek

Head of Public Policy and Government Relations
Central & Eastern Europe and Ukraine at TikTok

Strateg biznesowy związany z innowacjami i firmami technologicznymi od ponad 15 lat. Z wyksztalcenia jest prawnikiem. Specjalizuje się w strategiach ekspansji firm na nowe rynki, w komunikacji korporacyjnej i sprawach regulacyjnych. W TikTok odpowiada obecnie za Government Relations i Public Policy w Europie Centralnej i w Ukrainie. Wcześniej wprowadzał Lime na rynki Europy Środkowowschodniej i na Bliskim Wschodzie. Zdobywał międzynarodowe doświadczenie w biznesie konsultingowym pracując w Guangzhou w Chinach, Bangalore w Indiach i w Brukseli.
Robert Rękas

Prezes Zarządu
PSH Lewiatan

Prezes zarządu Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. Od maja 2020 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Lewiatan Holding S.A. Manager z bogatym doświadczeniem w branży spożywczej. Od 2013 roku związany jest z Polską Siecią Handlową Lewiatan, gdzie początkowo zajmował stanowisko Dyrektora Operacyjnego zarządzającego dziewięcioma Spółkami Regionalnymi Lewiatana, a następnie w lutym 2019 wszedł do zarządu Lewiatan Holding S.A., gdzie kierował zespołem strategicznym odpowiedzialnym za opracowanie i wdrażanie nowej strategii PSH Lewiatan na lata 2020-2025. Wcześniej związany był m.in. z Grupą Eurocash i Coca-Cola Hellenic Bottling Company. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego i Politechnice Rzeszowskiej