Czy dr ChatGPT leczy tak samo dobrze jak dr Google? Czyli jak AI wpływa na sposób poszukiwania informacji.
AI, ChatGTP, wyszukiwanie informacji, AI w praktyce, early adopters
FUTURE IS NOW
SESJA MODEROWANA
11.45 WTOREK, 26 WRZEŚNIA
W sieci można trafić na wiele artykułów, które opisują jak ChatGPT zmieni świat wyszukiwania informacji w sieci. Brakuje jednak analizy obecnie zachodzących zmian, która opiera się na realnych danych. Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić pierwsze badanie wpływu AI na wyszukiwanie informacji w sieci. W naszej prezentacji omówimy wyniki badania ilościowego na grupie early adopters, która już w pierwszym kwartale 2023 zdobyła spore doświadczenie w korzystaniu z tego narzędzia do wyszukiwania informacji.
W trakcie naszej prezentacji odpowiemy m.in. na takie pytania:
Jak zmieniła się rzeczywistość wyszukiwania informacji po pojawieniu się ChatGPT?
Jakich informacji wyszukujemy w tradycyjnych wyszukiwarkach, a jakich za pomocą ChatGPT?
Jak oceniamy wyniki wyszukiwania generowane przez ChatGPT?
Jakie mamy wątpliwości dotyczące działania ChatGPT?
Czy ChatGPT jest zagrożeniem dla tradycyjnych wyszukiwarek?
Podczas prezentacji pokażemy również na żywo w jaki sposób ChatGPT pomógł nam przygotować badanie ilościowe oraz analizować zebrane dane.
Monika Banach
Innovation Expert / Senior UX Researcher
Symetria
Od 11 lat zajmuję się badaniami w obszarze UX. Dla największych polskich i zagranicznych marek projektowałam i realizowałam badania, które pozwalają zidentyfikować potrzeby klientów oraz insighty rynkowe.
Interesują mnie także zachowania ludzkie,wywołane pojawieniem się szczególnych okoliczności. Badałam m.in. wpływ pandemii na korzystanie z ekranów dotykowych w miejscach publicznych.
Rekomendacje płynące z moich badań, pozwalają firmom wdrażać produkty cyfrowe, które uwzględniają potrzeby użytkowników i dbają o najwyższy poziom ich doświadczeń.
Krzysztof Kozak
Innovation Expert
Symetria
Doradzam firmom i instytucjom w wyznaczaniu kierunków strategicznych. W pracy łączę dorobek nauk humanistycznych z wiedzą o najnowszych technologiach. Dzięki tej mieszance pomagam z wyprzedzeniem reagować na zmiany i obierać bezpieczniejsze długoterminowe kierunki rozwoju.
Specjalizuję się w obszarze Phygital – postępującym przenikaniu się elementów fizycznych, kontaktów międzyludzkich i rozwiązań cyfrowych. Propaguję również podejście podejmowania decyzji strategicznych i projektowych w oparciu o miary zachowania klientów i metryki biznesowe.