Czy narcyzm to piąty jeździec Apokalipsy?
Kultura narcyzmu, narcyzm, przyszłość, wartości, społeczeństwo spektaklu
SPOŁECZEŃSTWO
SESJA MODEROWANA
09.45 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Narcyzm to coś więcej niż egoizm czy egocentryzm. To zaburzenie osobowości, z którym boryka się coraz większa część ludzkości. Chcę się zastanowić jakie są źródła narcyzmu, w jaki sposób współczesny świat, media i technologia sprzyjają narastaniu tego zjawiska. Jakie są przejawy narcyzmu? Jak wpływa on na relacje, rodzinę, stosunki w pracy i w biznesie, edukację, rozrywkę i system wartości?
Czy rozkwitająca kultura narcyzmu stanowi zagrożenie dla cywilizacji? Czy niesie ze sobą ryzyka porównywalne z głodem, wojnami i kryzysem klimatycznym? Czy coraz bardziej pochłonięta sobą, zanurzona w tym co trywialne, ludzkość będzie w stanie stawić czoła wyzwaniom stawianym przez rzeczywistość?
Czy zatem narcyzm to piąty jeździec Apokalipsy, który może doprowadzić, że świat jaki znamy przestanie istnieć? I jakie działania należy podjąć, żeby tak się nie stało?

Adam Miecznikowski
Strategy & Planning Director
Change Service Plan
Z branżą reklamową jestem związany od prawie 30 lat. Obecnie jestem szefem działu strategii w Change Serviceplan. Wcześniej byłem związany z Publicisem oraz JWT.
Wśród moich doświadczeń zawodowych znajdują się takie marki jak: Coca-Cola, Winiary, Orange, Biedronka, Procter&Gamble, BNP Paribas czy Nescafe. Kampanie które współtworzyłem to między innymi Serce i Rozum, Produkty z Biedronki polecają się …, Orange Rodzinka, Bank Zmieniającego się Świata dla BNP Paribas czy Są parówki i są Berlinki. Te i inne realizacje zdobyły ponad 20 statuetek Effie a także nagrody KTR, Mixx, Kreatura, Golden Arrow i Golden Drum. Pracowałem w jury Effie, festiwalu Portoroż, Young Creatives i Kreatura. Mam doświadczenia jako prelegent na konferencjach organizowanych przez PTBRiO, SAR, Effie International i Axel Springer. Wykładałem na Psychologii Reklamy oraz w Szkole Mistrzów Reklamy.