Czy narcyzm to piąty jeździec Apokalipsy?
Kultura narcyzmu, narcyzm, przyszłość, wartości, społeczeństwo spektaklu
SPOŁECZEŃSTWO
SESJA MODEROWANA
09.45 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Narcyzm to coś więcej niż egoizm czy egocentryzm. To zaburzenie osobowości, z którym boryka się coraz większa część ludzkości. Chcę się zastanowić jakie są źródła narcyzmu, w jaki sposób współczesny świat, media i technologia sprzyjają narastaniu tego zjawiska. Jakie są przejawy narcyzmu? Jak wpływa on na relacje, rodzinę, stosunki w pracy i w biznesie, edukację, rozrywkę i system wartości?
Czy rozkwitająca kultura narcyzmu stanowi zagrożenie dla cywilizacji? Czy niesie ze sobą ryzyka porównywalne z głodem, wojnami i kryzysem klimatycznym? Czy coraz bardziej pochłonięta sobą, zanurzona w tym co trywialne, ludzkość będzie w stanie stawić czoła wyzwaniom stawianym przez rzeczywistość?
Czy zatem narcyzm to piąty jeździec Apokalipsy, który może doprowadzić, że świat jaki znamy przestanie istnieć? I jakie działania należy podjąć, żeby tak się nie stało?
Adam Miecznikowski
Strategy & Planning Director
Change Service Plan
Z branżą reklamową jestem związany od prawie 30 lat. Obecnie jestem szefem działu strategii w Change Serviceplan. Wcześniej byłem związany z Publicisem oraz JWT.
Wśród moich doświadczeń zawodowych znajdują się takie marki jak: Coca-Cola, Winiary, Orange, Biedronka, Procter&Gamble, BNP Paribas czy Nescafe. Kampanie które współtworzyłem to między innymi Serce i Rozum, Produkty z Biedronki polecają się …, Orange Rodzinka, Bank Zmieniającego się Świata dla BNP Paribas czy Są parówki i są Berlinki. Te i inne realizacje zdobyły ponad 20 statuetek Effie a także nagrody KTR, Mixx, Kreatura, Golden Arrow i Golden Drum. Pracowałem w jury Effie, festiwalu Portoroż, Young Creatives i Kreatura. Mam doświadczenia jako prelegent na konferencjach organizowanych przez PTBRiO, SAR, Effie International i Axel Springer. Wykładałem na Psychologii Reklamy oraz w Szkole Mistrzów Reklamy.