Dlaczego marki chętniej zatrudniają influencerów niż gwiazdy? Co jest ważniejsze dostępność czy jakość danych?
Social media, efektywność, jakość danych, dane digital, wiarygodność i interpretacja dostępnych danych, Influencerzy, Celebryci, ambasadorzy marek
INFLUENCER MARKETING
SESJA MODEROWANA
10.05 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Trudno dziś znaleźć kampanię reklamową bez udziału tzw. influencerów. Budżety, które kiedyś wydane by były np. na „ambasadora” (twarz) marki – znanego aktora, muzyka lub sportowca – dziś trafiają do cyfrowych twórców.
Dlaczego tak się dzieje?
Rozwój platform społecznościowych i danych, które dostarczają spowodował wzrost wartości influencerów w oczach decydentów. Ktoś, kto ma milion „followersów” i świetne „engagement rates” z pewnością będzie miał znaczny wpływ na konsumentów, prawda? Okazuje się że… niekoniecznie!
W naszym wystąpieniu chcielibyśmy opowiedzieć jak wyglądają kulisy związane z procesem wyboru znanych osób do współpracy z markami. Zwrócimy uwagę jak bardzo ważna jest policzalność i co się dzieje w przypadku gdy nie wszyscy reprezentowani są w ten sam sposób. Finalnie zwrócimy uwagę na rozdźwięk pomiędzy interpretacją dostępnych danych digital a rzeczywistością.
Jarosław Dejneka
Managing Partner
EssenceMediacom
Od 18 lat w branży mediowej i badawczej. Od 10 lat prowadzi dział badawczy Business Science Warsaw, gdzie zajmuje się rozwojem narzędzi, związanych z szeroko rozumianym wzrostem efektywności działań marketingowych. Obecnie skupia się na umacnianiu pozycji warszawskiej jednostki jako jednego z czterech globalnych Center of Exellence EssenceMediacom.
Stanisław Grabowski
Managing Partner | Strategy & Creative Futures EssenceMediacom
Zakochany w świecie reklamy od 20 lat. Radykalny propagator łączenia kompetencji głęboko analitycznych z typowo kreatywnymi. Analitycy go nie lubią, bo twierdzi że „jakiekolwiek dane są lepsze od braku danych”.
Kreatywni go nie lubią bo ciągle pyta o dane. Gracz, tenisista, miłosnik Lego, całkiem spoko Tata.