Jak sztuczna inteligencja i eksperymenty behawioralne kształtują przyszłość marketingu
Behawiorystyka, AI, wirtualne laboratorium, eksperymenty społeczne, modelowanie zachowań, prognozowanie zachowań.
EFEKTYWNOŚĆ
SESJA MODEROWANA
09.45 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Coraz więcej komunikatów marketingowych wywiera nieświadomy wpływ na ludzi. W rozpędzonym świecie, czas pojedynczego kontaktu z komunikacją marki (zarówno online jak również off-line) skraca się do ułamków sekund i jego wpływ jest widoczny dopiero na dużych liczbach. Przykładowo, różnica pomiędzy dobrym a złym wskaźnikiem konwersji (zakupów) z POSM w sklepach lub e-commerce często mieści się pomiędzy 1-4%. Jak można przewidzieć skuteczność takiej kampanii? To co jest coraz trudniejsze do przewidzenia dla człowieka staje się domeną AI. AI uczy się i przewiduje masowe reakcje ludzi z dużą skutecznością, lepiej niż jakikolwiek ekspert. Dzieje się to pod jednym warunkiem – że ma dostęp do dobrze przeprowadzonych eksperymentów behawioralnych. W tym ujęciu badacz staje się tutorem, nauczycielem który umie i rozumie w jaki sposób pokazać AI kierunki zachowań ludzi. W trakcie swojego wystąpienia planujemy pokazać kilka przykładów projektów, które osadzają zawód badacza rynku w nowej rzeczywistości gdzie AI staje się narzędziem i w dużej mierze partnerem.

FESTIWAL INSUMMIT

Robert Szymański

Dyrektor Biura Marketingu
Bank BPS

Dyrektor Biura Marketingu Banku BPS. Z wykształcenia psycholog, absolwent The Chartered Institute of Marketing, ale przede wszystkim praktyk marketingu z 25 letnim doświadczeniem w tworzeniu i wdrażaniu strategii, zarządzaniu zewnętrzną i wewnętrzną komunikacją marketingową oraz wspieraniu sprzedaży. Doświadczenie budował zaczynając od badan rynku, następnie po stronie agencji reklamowej. Od 18 lat związany z branżą finansową (Fortis Bank, Bank DNB, Meritum Bank, Alior Bank – Telekom Romania, CDM Pekao). Od 3,5 roku rozwija obecność marketingową banków spółdzielczych z Grupy BPS oraz Banku BPS SA. Stawia na doskonalenie i ciągłe poszukiwanie nowości, ale zawsze pod kątem praktycznego wykorzystania wprowadzanych rozwiązań – marketing wg niego, to prosta, co nie znaczy, że łatwa sztuka użytkowa.
Dobromir Ciaś

Managing Director EDGE NPD,
Członek Zarządu FNF

Założyciel EDGE NPD, spółki łączącej technologię z analityką behawioralną dla m.in. branży FMCG i Retail. Założyciel FNF, spółki technologicznej specjalizującej się w wykorzystaniu AI do emisji i tworzenia kampanii reklamowych. Pełnił rolę dyrektora ds. rozwoju produktów (NPD) w Kantar Polska (wcześniej MillwardBrown, WPP). Brał udział w ponad 1400 projektach badawczych. Zdobywca nagrody „New Europe 100” przyznawanego przez Financial Times, Google, Respublica oraz Visegrad Fund dla top innowatorów w Europie Środkowo-Wschodniej; Laureat nagrody Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Brief, wyróżniony nagrodą INNOVATION 2020 przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, „success case” w raporcie Funduszu Google 2020. Autor projektu do walki z ad fraud i dezinformacji w Internecie (ABTShield), który zdobył prestiżowe wyróżnienie Uniwersytetu w Południowej Californi (USC) jako laureat “Public Diplomacy Innovation Prize 2021” ; założyciel IBIMS (Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych), który prowadzi badania w zakresie dezinformacji, ochrony insytucji i marek w obliczu zagrożeń w obszarze mediów społecznościowych. Dwukrotny laureat nagrody publiczności Kongresu Badaczy Rynku i Opinii.