Jak sztuczna inteligencja i eksperymenty behawioralne kształtują przyszłość marketingu
Behawiorystyka, AI, wirtualne laboratorium, eksperymenty społeczne, modelowanie zachowań, prognozowanie zachowań.
EFEKTYWNOŚĆ
SESJA MODEROWANA
09.45 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Coraz więcej komunikatów marketingowych wywiera nieświadomy wpływ na ludzi. W rozpędzonym świecie, czas pojedynczego kontaktu z komunikacją marki (zarówno online jak również off-line) skraca się do ułamków sekund i jego wpływ jest widoczny dopiero na dużych liczbach. Przykładowo, różnica pomiędzy dobrym a złym wskaźnikiem konwersji (zakupów) z POSM w sklepach lub e-commerce często mieści się pomiędzy 1-4%. Jak można przewidzieć skuteczność takiej kampanii?
To co jest coraz trudniejsze do przewidzenia dla człowieka staje się domeną AI. AI uczy się i przewiduje masowe reakcje ludzi z dużą skutecznością, lepiej niż jakikolwiek ekspert. Dzieje się to pod jednym warunkiem – że ma dostęp do dobrze przeprowadzonych eksperymentów behawioralnych. W tym ujęciu badacz staje się tutorem, nauczycielem który umie i rozumie w jaki sposób pokazać AI kierunki zachowań ludzi.
W trakcie swojego wystąpienia planujemy pokazać kilka przykładów projektów, które osadzają zawód badacza rynku w nowej rzeczywistości gdzie AI staje się narzędziem i w dużej mierze partnerem.
FESTIWAL INSUMMIT
Robert Szymański
Dyrektor Biura Marketingu
Bank BPS
Dyrektor Biura Marketingu Banku BPS. Z wykształcenia psycholog, absolwent The Chartered Institute of Marketing, ale przede wszystkim praktyk marketingu z 25 letnim doświadczeniem w tworzeniu i wdrażaniu strategii, zarządzaniu zewnętrzną i wewnętrzną komunikacją marketingową oraz wspieraniu sprzedaży. Doświadczenie budował zaczynając od badan rynku, następnie po stronie agencji reklamowej. Od 18 lat związany z branżą finansową (Fortis Bank, Bank DNB, Meritum Bank, Alior Bank – Telekom Romania, CDM Pekao). Od 3,5 roku rozwija obecność marketingową banków spółdzielczych z Grupy BPS oraz Banku BPS SA. Stawia na doskonalenie i ciągłe poszukiwanie nowości, ale zawsze pod kątem praktycznego wykorzystania wprowadzanych rozwiązań – marketing wg niego, to prosta, co nie znaczy, że łatwa sztuka użytkowa.
Dobromir Ciaś
Managing Director EDGE NPD,
Członek Zarządu FNF
Założyciel EDGE NPD, spółki łączącej technologię z analityką behawioralną dla m.in. branży FMCG i Retail.
Założyciel FNF, spółki technologicznej specjalizującej się w wykorzystaniu AI do emisji i tworzenia kampanii reklamowych. Pełnił rolę dyrektora ds. rozwoju produktów (NPD) w Kantar Polska (wcześniej MillwardBrown, WPP). Brał udział w ponad 1400 projektach badawczych. Zdobywca nagrody „New Europe 100” przyznawanego przez Financial Times, Google, Respublica oraz Visegrad Fund dla top innowatorów w Europie Środkowo-Wschodniej; Laureat nagrody Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Brief, wyróżniony nagrodą INNOVATION 2020 przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, „success case” w raporcie Funduszu Google 2020. Autor projektu do walki z ad fraud i dezinformacji w Internecie (ABTShield), który zdobył prestiżowe wyróżnienie Uniwersytetu w Południowej Californi (USC) jako laureat “Public Diplomacy Innovation Prize 2021” ; założyciel IBIMS (Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych), który prowadzi badania w zakresie dezinformacji, ochrony insytucji i marek w obliczu zagrożeń w obszarze mediów społecznościowych. Dwukrotny laureat nagrody publiczności Kongresu Badaczy Rynku i Opinii.