Młodzi [a]polityczni. Gdzie się podzieje milion głosów w jesiennych wyborach?
genZ, młodzi, wybory parlamentarne, wybory polityczne, ekologia, czyste powietrze, kampanie wyborcze, głosowanie
ALPHA & GEN Z
SESJA MODEROWANA
12.25 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Młodzi wyborcy, którzy w tym roku po raz pierwszy będą mieć możliwość wzięcia udziału w wyborach powszechnych liczą ponad 1 mln osób. Agencja Profeina w projekcie wspieranym przez Clean Air Fund przeprowadzi latem kampanię mającą na celu pokazanie politykom, jak i o czym rozmawiać z tą grupą, by przekonać ich do wzięcia udziału w wyborach i oddania na nich głosu. Szczególnie potraktowany zostanie wątek środowiska naturalnego oraz jakości powietrza w Polsce. Dzięki badaniom (jakościowym oraz ilościowym) zaprojektowanym przez Lata Dwudzieste wiemy, jakie dokładnie ta młodzież ma postawy i wartości, jakie wyobrażenie o polityce, jaki stosunek do środowiska, zmiany klimatu i jakości powietrza, co ich trapi i co może przekonać do pójścia do urn. Kampania będzie mieczem obosiecznym – z jednej strony jej celem będzie zmotywowanie roczników 2002-2005 do wzięcia udziału w wyborach, a z drugiej lobbowanie polityków do poruszenia kwestii środowiska, klimatu i czystego powietrza w swoich kampaniach, motywując ich milionem potencjalnych głosów.
Marta Marczuk
Mag Zielonych Zmian, Partner
Lata Dwudzieste
Niegdyś Creative Idea Designer w Kantar Polska, dziś partnerka w agencji zielonych transformacji Lata Dwudzieste. Członkini zespołu projektu badawczo-komunikacyjnego „Ziemianie atakują!”. Absolwentka programu Balticlead Uniwersytetu Sztokholmskiego dla liderów zmian i transformacji biznesu w obszarze człowiek-Ziemia. Współautorka raportu „Zielona koalicja” dla European Climate Foundation, wskazującego kierunki zielonych transformacji w firmach w Polsce. Nie-badaczka kochająca badania, nie-naukowczyni próbująca zrobić coś dobrego dla Ziemi.
Zuzanna Szybisty
członkini zarządu, totalna egzekutorka
Profeina
Ekspertka ds. komunikacji, współzarządzająca agencją PR Profeina. Od 10 lat współpracuje z polskimi i zagranicznymi firmami technologicznymi w zakresie strategii PR i jej egzekucji. Od dwóch lat zajmuje się przede wszystkim planowaniem i koordynowaniem kampanii PR na rzecz czystego powietrza w Polsce, zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji. Członkini ruchu Rodzice dla klimatu. Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Polskiej Szkoły Reportażu.