INSUMMIT nav logo
Moc muzyki – jak zmienia się rola marketingu muzycznego w komunikacji marek?
marketing muzyczny, nowe media, muzyka, emocje, badania marketingowe, lokowanie produktów, festiwale muzyczne, współpraca z artystami
MUSIC NON STOP
SESJA KUROWANA
15.45 WTOREK, 26 WRZEŚNIA
Współczesny rynek reklamowy staje się coraz bardziej konkurencyjny, a klienci są narażeni na ogromną ilość bodźców marketingowych. W takim środowisku istotne jest, aby marki wyprzedzały konkurencję i angażowały odbiorców w sposób oryginalny i emocjonalny. Tutaj właśnie marketing muzyczny staje się kluczowym narzędziem. Specjaliści ds. marketingu już dawno odkryli potencjał muzyki, która odpowiednio dobrana jest idealnym tłem do komunikacji i budowania marki. Odpowiednio dobrana muzyka może wywołać pozytywne skojarzenia i wzmocnić emocje związane z marką, wpływając tym samym na decyzje zakupowe konsumentów. Ważne jest jednak, aby różne formy marketingu muzycznego nie były dobierane przypadkowo i korespondowały z potrzebami i charakterystyką grupy docelowej, charakterem marki oraz jej celami biznesowymi. Na podstawie unikalnego badania zjawiska Marketingu muzycznego w Polsce (2 fale badania) odpowiemy m.in. na pytania: Jaką muzykę powinniśmy wybrać gdy chcemy dotrzeć do określonej grupy wiekowej? Które aktywności związane z muzyką mają największy potencjał? Które formy marketingu muzycznego są najlepiej zapamiętywane? Którzy artyści kojarzeni są z jakimi markami? Jakie marki kojarzą się z muzyką? Czy marce opłaca się być sponsorem tytularnym festiwalu? Kto jest najbardziej kontrowersyjnym artystą a z kto sprawia, że kupilibyśmy polecaną przez niego markę/usługę? Jak zmieniła się rola marketingu muzycznego w ostatnich 3 latach? Tym samym pokażemy jak marki za pomocą muzyki mogą stworzyć wyjątkowe doświadczenia konsumenckie, które przełożą się na konkretne efekty biznesowe.
Magdalena Gajek

Senior Research Manager
YOTTA

Ponad 15 lat doświadczenia w badaniach marketingowych. Doświadczenie zdobyte podczas pracy w agencji mediowej przy różnorodnych projektach ilościowych i jakościowych oraz projektach strategicznych i doradczych dla klientów z różnych branż. Specjalizuje się w badaniach skuteczności komunikacji mediów oraz projektach social intelligence. Po pracy podróżuje w kierunkach innych niż wszyscy oraz układa kilkutysięczno-elementowe puzzle.
Aleksandra Jusińska

Process Excellence Manager
LiquidThread

9 lat doświadczenia w planowaniu i wdrażaniu procesów oraz trafficu, zarówno po stronie agencji kreatywnych, jak i w obszarze startupów. Pracowała m.in. w agencji K2 oraz w wytwórni muzycznej Sony Music Poland. Obecnie w LiquidThread jest odpowiedzialna za umacnianie kultury współpracy, optymalizację obecnych i wprowadzanie nowych procesów agencyjnych, wdrażanie nowych narzędzi, nadzorowanie płynnej komunikacji między wszystkimi działami agencji, np. poprzez szkolenia nowych pracowników oraz podcasty z ekspertami, które pełnią rolę edukacyjną. Działa też w dziale Music Marketingu, gdzie zajmie się też dalszym rozwojem oferty i kompetencji LiquidThread w obszarze Music Marketingu.