INSUMMIT nav logo
Neokolektywizm, czyli marka w rękach konsumentów. Czy jesteś na to gotowy?
BRAND EXPERIENCE, ENGAGEMENT2023, NEOKOLEKTYWIZM, NOWY KONSUMENT, ZMIANA KULTUROWA, GENZ, NOWY MODEL RELACJI, DO ODWAŻNYCH ŚWIAT NALEŻY, NEVER MORE LOTTERY, LOVEBRAND, CASE STUDY
NEXT LEVEL BRANDS
SESJA MODEROWANA

14.05 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA

Zaangażowani konsumenci to święty graal marketerów. Marzy o nim każda marka, chociaż w branży panuje przekonanie, że nie każda może ich realnie zdobyć, a raczej – że to osiągnięcie tylko dla wybranych. Część z nas przestało wierzyć w ich istnienie. Pogłębione badania i analizy pokolenia Z pozwoliły nam zdiagnozować i zrozumieć ogromną zmianę, jaką nowe pokolenie konsumentów wprowadza w postrzeganiu i relacji z markami. Jak dużo od nich wymaga, ale też jak bardzo otwarte jest, żeby dać coś od siebie. Zmianę, która re-definiuje dotychczasowe pojęcie aktywacji i modelu relacji z “marka->konsument” w nowe, neokolektywne “marka&konsument”, w którym ten drugi przejmuje inicjatywę i współtworzy idee. Na bazie tej diagnozy zaproponowaliśmy jednej z największych globalnych marek FMCG zupełnie przełomowe podejście do komunikacji i kampanię, która zmienia zasady gry. W naszym wystąpieniu opowiemy o tej wymuszonej przez młodych i nieuchronnej ultra-zmianie, ale też o tym jak można zaadaptować w praktyce. Nawet kiedy pozornie wydaje się, że się nie da.
O tym, czym jest neokolektywizm i dlaczego jest nam potrzebny;
o tym jak potwierdza to Gen Z i re-definiuje relację z markami;
o tym jak badaliśmy tę zmianę kulturową i jak postanowiliśmy ją wykorzystać;
o tym jakie niosła ze sobą wyzwania i dlaczego było warto z perspektywy klienta.
Tomasz Ślusarski

Strategy Planner
Feeders Agency

W strategii i koncepcjach digitalowo-socialowych od 5 lat (wcześniej w Isobar Polska oraz 2012 Agency), w projektach m.in. dla McDonald’s Polska, Big Milk (Unilever), Heineken Polska, Żywiec Polska (Grupa Żywiec), Acuvue (Johnson&Johnson) czy Pepsi (Pepsico). Absolwent 24 SSM Szkoly Strategii Marki SAR (2022/2023). Zwycięzca Eurobest Young Creatives Integrated 2022. Prywatnie człowiek wielu sprzeczności. Introwertyczny ekstrawertyk. Nie lubi biegać, dlatego przebiegł dwa Runmageddony. Ma się za nieśmiałego, dlatego sześć lat spędził za radiowym mikrofonem. Do kina chodzi na reklamy, “w piątki leży w wannie”.
Anna Rzeźnik

Senior Brand Consultant, CPC Brand Consultants

Prowadzi projekty, w których dostarcza relewantne insighty ze świata młodych i buduje skuteczne strategie dla GenZ. Stale tworzy autorskie techniki warsztatowe i badawcze. Ostatnio pracowała np. dla PepsiCo, McDonald’s, Wedel, Unilever. Współzałożycielka think tanku Królicza Nora, wychowanka PTBRiO, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim. Bywalczyni imprez Young Leosi. Bedoesiara.