INSUMMIT nav logo
„Niewidzialni” – ojcowie o tacierzyństwie w życiu i w reklamie.
fatherhood, nowarodzina, dadvertising, doofusdads, caryingmasculinity, androgyniakulturowa
NAPIĘCIA
SESJA MODEROWANA
12.05 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Choć w Polsce jest ok. 9 mln ojców, jeszcze do niedawna surowy i nieobecny fizycznie/emocjonalnie lub tzw. ciapowaty doofus dad byli – jeśli już – głównym bohaterem filmów, seriali czy kampanii reklamowych. Kobiecy empowerment, zmiany na rynku pracy, kulturowy androgynizm czy wreszcie pandemia Covid-19 – wszystko to „zaorało” stary patriarchalny wzorzec i wpłynęło na poluzowanie kulturowej smyczy dając współczesnym ojcom przestrzeń na … zaangażowane tacierzyństwo. To z kolei przekłada się na nich samych, relacje z partner(k)ami i dziećmi. Ale czy i jak przekłada się na komunikację? Ile pobrzmiewa jeszcze echo „ojciec prać”, a ile widać już nowoczesnego „dadvertising”? Wygląda na to, że w naszej przestrzeni komunikacyjnej cały czas mężczyzna to nie ojciec, a jeśli ojciec to raczej ojciec tła, a nie jeden z głównych rozgrywających w rodzinnych rolach. Tak przynajmniej widzą to współcześni zaangażowani ojcowie i czują, że w masowej komunikacji w tym w reklamach brak jest ich prawdziwego obrazu. Warto oddać głos ojcom, zanim zrobi to konkurencja.
Radosław Wierzbiński

Head of Advertising, Comunication & Education CE
Allegro

Ekspert ds. strategii i komunikacji marketingowej. Absolwent Chartered Institute of Marketing i Szkoły Strategii Marki (SAR), ukończył również m.in. stosunki międzynarodowe na UW oraz Mazowiecką Szkołę Trenerów. Jako Strategy&Growth Director w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska odpowiada m.in. rozwój biznesu klientów, kreowanie niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych dla marek klientów czy analizę trendów i zjawisk mediowych. Wykładowca Collegium Civitas, WSIZ i SWPS, doktorant na WSIZ. Jako szef programowy Impact Academy rozwija z od 7 lat program wiedzowy dla polskich marketerów. Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.
Paweł Ciacek

partner zarządzający
Research Collective

Socjolog, wieloletni Client Service Director w Kantar Polska, obecnie partner zarządzający Research Collective. Obszarem jego szczególnych zainteresowań pozostają badania strategii marki i komunikacji. Obserwuje marki i ich zachowania w kontekście społecznym, analizuje w jaki sposób komunikują się z konsumentami. Uważnie obserwuje trendy społeczne i konsumenckie. Bierze udział w dyskusjach na stanem branży badawczej w Polsce. Prywatnie ojciec Henryka i Heleny, całkiem małego jeszcze rodzeństwa.