INSUMMIT nav logo
Omnichannel – zderzenie dwóch światów
DATA DRIVEN DECISIONS
SESJA KUROWANA

14:25 WTOREK, 26 WRZEŚNIA

W ciągu minionych kilku lat doświadczyliśmy rewolucji w handlu detalicznym. Proces zakupowy w coraz większym stopniu przenosi się do przestrzeni online, nawet jeśli finalny zakup dokonany zostaje w sklepie stacjonarnym. W efekcie detaliści proponują liczne rozwiązania ułatwiające przepływ kupujących pomiędzy tymi dwoma kanałami sprzedaży. Dzisiejszy omnichannel polega przede wszystkim na zacieraniu granic: pomiędzy światem online a offline oraz pomiędzy silosami w organizacjach (e-commerce kontra sklepy stacjonarne). O sukcesie decyduje znalezienie właściwej równowagi pomiędzy oczekiwaniami konsumentów a opłacalnością rozwiązań biznesowych.
Ale w jaki sposób to zrobić? Aby odpowiedzieć na to pytanie zrealizowaliśmy projekt badawczy, na podstawie którego skonstruowaliśmy narzędzie do samooceny gotowości omnichannelowej. W trakcie wystąpienia nie tylko podsumujemy czego dowiedzieliśmy się w badaniu, ale również opowiemy, jak z wynikami badania pracują polscy detaliści i w jakie decyzje na jego podstawie podejmują.
Agata Pilacińska-Jakubowska

Omnichannel Lead
Google Poland

Pracuje z dużymi sieciami retail w Polsce nad optymalną strategią omnichannel przy użyciu narzędzi Google, nie tylko reklamowych. Wcześniej zajmowała się analityką internetową, optymalizacją kampanii programatycznych, atrybucją oraz ustawianiem kampanii w wyszukiwarce. Z wykształcenia filolog fiński. Pasjonatka danych, kawy i spędzania czasu z rodziną.
Michał Protasiuk

Senior Insights Manager
Google

Odpowiedzialny za pomiar efektywności reklamy video w regionie EMEA. Wcześniej przez wiele lat w branży FMCG, gdzie rozwijał zespół Consumer Insights. Wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych (nagroda publiczności za najlepsze wystąpienia na Kongresie PTBRiO w roku 2021). Trener PTBRiO m.in. z zakresu wykorzystania gamification w badaniach oraz z pomiaru efektywności w marketingu. Autor i redaktor kilku publikacji na temat badań rynku wydanych przez PWN. W wolnych chwilach pisarz science-fiction.