INSUMMIT nav logo
Otwarta analityka: jak skutecznie wykorzystać open-source w marketing mix modelling
Modelowanie Marketing Mix, optymalizacja, media, automatyzacja, machine learning, marketing, consulting, narzędzia open-source
EFEKTYWNOŚĆ
SESJA MODEROWANA
10.25 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
Zmiany w cyfrowym ekosystemie mediowym zwiększyły zapotrzebowanie reklamodawców na budowanie strategii marketingowych, opartych o dane i zaawansowane technologie. Ciekawym trendem są tu rozwiązania open-source, których przykładem jest stworzony przez Meta pakiet Robyn, półautomatyczne narzędzie wykorzystujące techniki ekonometrii i uczenia maszynowego, pozwalające na dostarczenie szybkich i wiarygodnych wyników modelowania marketing mix (MMM). MMM jako źródło insightów istotnych z punktu widzenia budowania efektywności komunikacji, optymalizacji oraz priorytetyzacji działań, pomaga lepiej planować inwestycje, co przekłada się na realne wyniki biznesowe. Robyn natomiast, jako narzędzie w formie kodu R typu open-source, dzięki szczegółowej dokumentacji, wytycznym krok po kroku i otwartemu kręgowi społeczności, umożliwia reklamodawcom budowanie modeli wewnętrznych i własnych. Robyn zmniejsza istotnie koszt i barierę wejścia oraz dzięki automatyzacji ułatwia i przyśpiesza proces modelowania. Nie jest to jednak kompleksowa usługa MMM, która skupia całe zaangażowanie w szukaniu insightów, w tym odkrywanie, gromadzenie danych, modelowanie i spostrzeżenia/rekomendacje. Niezwykle ważną rolę odgrywają tutaj agencje doradczo-wdrożeniowe, takie jak YOTTA, które poza wiedzą analityczną i data science, dysponują szerokim doświadczeniem w szukaniu insightów i proponowaniu rozwiązań w oparciu o dane. Zaufani partnerzy biznesowi mogą zapewnić reklamodawcom niesamowitą wartość poprzez wdrożenie i interpretację MMM. Podczas wystąpienia prelegenci wyjaśnią, dlaczego i w jaki sposób YOTTA współpracowała z Meta Marketing Science. Opowiedzą, jakie insighty płyną z zastosowania MMM w świecie marketerów, jakich możliwości przy tym dostarcza Robyn, czy istnieją obszary do rozwoju tego podejścia oraz jak zmienia się rola analityka w świecie automatyzacji.
Joanna Makolądra

Head of Data Analytics
YOTTA by Publicis Groupe

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie analityczne ze specjalizacją w zaawansowanych analizach efektywności komunikacji i mediów. Od 2012 roku w Publicis Groupe, od 2020 roku na czele zespołu Data Analytics w ramach Data Science, odpowiedzialnego za tworzenie i wdrażanie rozwiązań analitycznych dla klientów Publicis Groupe w Polsce oraz współpracę z klientami zewnętrznymi (w tym międzynarodowymi). W zakresie zainteresowań i odpowiedzialności Joanny znajdują się zarówno najbardziej zaawansowane na rynku rozwiązania ekonometryczne, analizy oparte o techniki AI & Machine Learning, jak również przekładanie otrzymanych wyników na rekomendacje strategiczne jak i taktyczne, oparte na wynikach zaawansowanych procesów optymalizacji.
Krzysztof Sobieszek

Agency Partnerships Lead, CEE
Meta

Obecnie w Meta odpowiada za współpracę z agencjami w regionie CEE. Wcześniej odpowiedzialny za obszar doradztwa transformacji cyfrowej dla Klientów Publicis Groupe. Konsultant i strateg z 18-letnim doświadczeniem związany z branżą digital, badaniami i analityką. Doświadczenie zdobywał zarówno po stronie agencji (Zenith jaki dyrektor strategii i badań, wcześniej Mindshare), startupów (nk.pl), gdzie odpowiadał za strategię, badania, zarządzanie danymi i marketing oraz stowarzyszenie branży interaktywnej IAB Polska jako członek zarządu. Od 12 lat szkoli liderów z różnych obszarów digitalizacji i innowacji z ramach Kursów Management i Strategic Leadership Academy ICAN Institute. Swoją szeroką perspektywą dzieli się również w ramach ponad 100 wystąpień na konferencjach.