INSUMMIT nav logo
Raz, dwa, trzy… badania robisz Ty! O szansach i zagrożeniach demokratyzacji badań.
Badania UX, zespół produktowy, innowacje, agile, service design, design thinking, innovation discovery, demokratyzacja badań
BADAWCZY TOOLKIT
SESJA MODEROWANA

16.05 WTOREK, 26 WRZEŚNIA

Filozofia Agile mówi: „Testuj. Badaj”. Mentorzy mówią „Nie opieraj decyzji na tym, co ci się wydaje”. Ile jednak trzeba się „nabadać”, żeby można było powiedzieć „mam na to dowód”? I kto powinien wyznaczać granicę? Obserwujemy falę wzrostu zainteresowania realizacją badań w zespołach produktowych, gdzie pojawiają się zupełnie różne podejścia do badań. Badaczem bywa teraz product owner, scrum master, projektant, a nawet programista. Czy same narzędzia czynią ich badaczami? Czy to koniec etosu badacza: mędrca, wyroczni i proroka? A może renesans roli badań w biznesie? W naszym wystąpieniu na 2 głosy na bazie przykładów, analiz i wyników badań opowiemy historię, która daje zarówno powody do nadziei, ale też i napawa niepokojem.
Marcin Trzciński

Senior Innovation Discovery
LUX MED

Najpierw przez 20 lat badacz agencyjny (ARC Rynek i Opinia, Ipsos, Kantar, IQS) ze specjalizacją jakościową. Od 2020 badacz UX w Centrum Innowacji LUX MED – uniwersalny badacz realizujący zwinne eksploracje, eksperymenty i testy w projektach dla lekarzy, pacjentów, pracowników obsługi, a przede wszystkim dla klientów.
Katarzyna Kryszczuk

Service Designer
LUX MED

Projektantka i badaczka doświadczeń. Lubi uczyć się nowych rzeczy i dzielić wiedzą. Laureatka konkursu Zbadaj.to. Prywatnie rowerzystka i fanka reportaży.