INSUMMIT nav logo

Sztuka konsumpcji – nie mów mi już o luksusie (ani warholowskiej zupie Campbella)

artbranding, art, marketing, strategia, insight, branding
BRAND INSPIRATIONS
SESJA MODEROWANA

12.25 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA

Sztuka i marketing to „match made in heaven”. Ale czy dla każdego produktu? Ada Zielińska i Edgar Bąk opowiedzą jak, z perspektywy artystów wywodzących się z różnych dziedzin sztuki, wygląda współpraca z markami. Edgar jest uznanym projektantem graficznym i twórcą identyfikacji graficznych, zaś Ada – artystką wizualną, opierającą swoje prace na fotografii, wideo i instalacji. Zastanowimy się też, jak w świecie „luksusu doświadczeń” integrować sztukę z marketingiem, zachowując ducha artyzmu. Igor Gałązkiewicz pokaże, że połączenie sztuki i marketingu to żadna nowość, ale też nie gwarant sukcesu: nie każdą markę da się połączyć ze sztuką.
Porozmawiamy też, jak może wyglądać przyszłość art brandingu – czy niedługo w zarządzie każdej firmy obok CEO zasiądzie Chief INFLUENCE Officer ze świata sztuki; czy sami artyści zostaną sprowadzeni do roli marek. Na koniec, zastanowimy się nad potencjalną przyszłością art brandingu – aktywacjami wykraczającymi poza ograny już mecenat: sponsorowanie wystaw i kolejne nudne kolaboracje „marka x znane nazwisko”.
Agata Twardowska

dyrektorka zarządzająca / współwłaścicielka
albo albo

Współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca agencji kreatywnej albo albo realizującej działania komunikacyjne na styku kultury popularnej, designu oraz szeroko pojętego lifestyle’u. albo albo jest jedną z pierwszych agencji na rynku specjalizujących się w digitalowym storytellingu oraz w działaniach typu branded content i branded entertainment.
Edgar Bąk

właściciel
Edgar Bąk Studio

Edgar Bąk prowadzi studio projektowe zajmujące się projektowaniem tożsamości wizualnych, znaków, opakowań i przestrzeni. Angażuje się w projekty społeczne, jest autorem wydawanych w Polsce i zagranicą książek dla dzieci poruszających tematy równości. Prowadził warsztaty w Japonii, Izraelu, Estonii oraz we Włoszech a na poznańskiej School of Form prowadzi kurs projektowania identyfikacji wizualnych. Z Charlotte West przygotował „Projekt: The Polish Journal of Visual Art and Design“, dla wydawnictwa Unit Editions. Jest laureatem wielu nagród: Klubu Twórców Reklamy (12 statuetek), Łódź Design Festival (3 statuetki), Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Książki Roku, Chimery oraz Society of Publishing Designers w Nowym Jorku. www.edgarbak.info https://www.instagram.com/edgarbak/
Igor Gałązkiewicz

dyrektor marketingu w Anegre, oraz dyrektor kreatywny w Plato

Zajmuje się strategią marketingową i dyrekcją kreatywną. Pomaga projektować i budować marki mądrze, nowoczesne, ciekawe, potrzebne, angażujące i zaangażowane zarazem. Pracuje z markami komercyjnymi i kultury oraz agencjami reklamowymi. Obecnie pełni także rolę dyrektora marketingu w Anegre oraz dyrektora kreatywnego w Plato. O relacji sztuki i biznesu oraz roli doświadczeń w komunikacji, napisał dwie pionierskie książki. Zarówno „Art Branding”, jak „Projektowanie doświadczeń” okazały się bestsellerami.
Ada Zielińska 

Artystka wizualna / fotografka / autorka instalacji

Artystka wizualna, poruszająca się w przestrzeni fotografii, filmu i instalacji.  Jej głównym zainteresowaniem w działaniach artystycznych jest idea destrukcji dążącej do odrodzenia. Jej działania koncentrują się na wydarzeniach katastroficznych, tych które można zaobserwować, lub które inscenizuje sama. Wykorzystując pojęcie postfotografii, próbuje rozszerzyć to samo podejście na swoich odbiorców, celowo tworząc najbardziej fotogeniczne środowisko, zapraszając w ten sposób widza do spróbowania eksploracji estetyki i emocji wywołanych przez jej własne prace. Samochód i wszystko, co związane z motoryzacją, to temat, który stale powraca w jej twórczości, choć różni się zarówno kontekstem, jak i formą. Absolwentka Sztuki Mediów na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie. Zawodowo zajmuje się fotografią, reżyserią i art brandingiem. Doświadczenie zdobywała realizując projekty artystyczne i pracując jako Art Director w agencjach reklamowych. Wielokrotnie wyróżniona na polu sztuki i fotografii. W 2020 roku otrzymała Stypendium Młoda Polska na realizację projektu Post Turystyka, w 2020 i 2021 została finalistką konkursu Palm*Photo Prize, od 2021 roku należy do programu “Futures” wyróżniającego najzdolniejszych europejskich fotografów. Od 2021 współpracuje z marką Porsche z którą współtworzyła dwie instalacje oraz film. Jako fotografka realizowała kampanie do seriali Netflix i dla Banku PKO.