The new buzzword is… neurodiversity! Czyli kolejny element inkluzywnej układanki
neuroróżnorodność, neurotypowość, neurodiversity, neuroinkluzywność, zdrowie psychiczne, dobrostan, psychologia, funkcje poznawcze, zaburzenia uwagi, rynek pracy, edukacja
CHANGE FOR GOOD
SESJA MODEROWANA
14.05 WTOREK, 26 WRZEŚNIA
Gdyby wszyscy byli (neuro)typowi, świat byłby nudny, a cywilizacje zapewne rozwijałyby się z mniejszym przytupem. Nie przez przypadek w populacji jest ok. 15-20% osób neroróżnorodnych. Nie przez przypadek z roku na rok mówi się o tym coraz więcej – obserwujemy stale rosnący dyskurs w sieci i mnożące się na ten temat publikacje.
Jaką funkcję ewolucyjną pełniły neuroróżnorodne umysły? A jaki jest ich potencjał teraz? Jak to się stało, że w tak wielu wciągających serialach główni bohaterowie to osoby, których do tej pory niechlubnie określało się jako “specyficzne”? Fascynują nas ich losy i nieprzeciętne dokonania. Z zapartym tchem śledzimy, jak Saga Noren z “Mostu nad Sundem” rozwiązuje kryminalne zagadki. Genialna i tak totalnie neuroatypowa. Czas przestać zachwycać się jedynie na ekranach. Czas rozejrzeć się wokół i wyłowić supermenów chowających się tuż za rogiem. Czas na kolejny wymiar inkluzywności – neuroinkluzywność!
Kamila Sondej
Digital Research Executive
Kantar Polska
Z wykształcenia psycholożka, z praktyki i zamiłowania badaczka. Od 8 lat prowadzę złożone i eksperckie projekty badawcze, łącząc zacięcie jakościowe z kompetencjami ilościowymi. Pracowałam zarówno przy projektach opisujących zwyczaje konsumenckie, jak i przy wielu badaniach z obszaru kultury i ewaluacyjnych dla sektora publicznego. Obecnie wykorzystuję szerokie portfolio narzędzi digitalowych w Kantarze, a także projektuję badania customowe, pomagając klientom lepiej zrozumieć efektywność działań komunikacyjnych.
Maja Kłobuszewska
Jestem psycholożką i badaczką ilościową. Pracę w badaniach zaczynałam od projektów o tematyce społecznej, a następnie dołączyłam do zespołu badań marketingowych. Łącząc analityczne myślenie ze społeczną wrażliwością staram się zrozumieć, co mają do powiedzenia liczby i co z tego wynika z punktu widzenia strategii i marek.