INSUMMIT nav logo
Uwaga pinkwashing!
pinkwashing, purposewashing, dziewczynki, kobiety, tematyka społeczna wizerunek, autentyczne relacje
CHANGE FOR GOOD
SESJA MODEROWANA

14.45 WTOREK, 26 WRZEŚNIA

VdoCipher Error: Video ID not found
Pinkwashing (czyli strategia wykorzystywania trendów lub zjawisk społecznych do promowania produktów bez rzeczywistego zaangażowania marek we wspieranie grupy społecznej, której dane zjawisko dotyczy) stał się praktyką powszechną. Można dyskutować na ile stosowany jest jako świadoma strategia biznesowa (mimo, braku pokrycia w rzeczywistych działaniach firm), a na ile wynika z braku świadomości jak projektować działania kierowane do dziewczynek lub kobiet w sposób, który byłyby realnym wsparciem dla tych grup. W naszej prezentacji odniesiemy się zarówno do nieuczciwych praktyk (pokażemy w jaki sposób i dlaczego są szkodliwe dla marek oraz samych konsumentek), jak i wskażemy rozwiązania, które pomogą marketerom eliminować pinkwashing. Pokażemy jak angażowanie ekspertek, badaczek, naukowczyń pełniących rolę doradczą, pozwala facylitować rzeczywiste zaangażowanie marek w działania na rzecz równości płci w odniesieniu zarówno do dziewczynek, jak i dorosłych kobiet.
Magda Korczyńska

właścicielka
Jak Wychowywać Dziewczynki

Edukatorka równościowa, mama dwóch córek, twórczyni projektu edukacyjnego dla rodziców oraz nauczycielek i nauczycieli Jak Wychowywać Dziewczynki?. Edukuje i wspiera rodziców w wychowaniu bazującym na wiedzy, nie stereotypach. W swojej działalności przygląda się mechanizmom działania stereotypów płci z dwóch perspektyw: rodzicielskiej i kulturowej. Założycielka Dziewczyńskiego Centrum Mocy w Warszawie. Członkini Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej (organizacji non-profit zrzeszającej specjalistki i specjalistów zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną) oraz Okresowej Koalicji (zrzeszenia organizacji oraz aktywistek_tów i ekspertek_tów zajmujących się tematem miesiączki i ubóstwa menstruacyjnego). Mówczyni TEDx. www.jakwychowywacdziewczynki.pl https://www.instagram.com/jakwychowywacdziewczynki/. Nominowana do tytułu Doskonałość Sieci 2021 magazynu Twój Styl, Activist of the year 2021 w ramach Influence Awards portalu Ofeminin.pl oraz Kobieta Roku 2021 Glamour w kategorii E-aktywizm.
Marta Majchrzak

właścicielka
Herstories

Założycielka Herstories, psycholożka, badaczka społeczna, ekspertka fundacji OFF school. Jest pomysłodawczynią i współautorką raportu “Siostrzeństwo – od idei do praktyki” (2021). Merytoryczna dyrektorka Sisters of Europe Polska, które popularyzuje idee siostrzeństwa i prowadzi działalność edukacyjną zarówno w korporacjach, jak i szkołach, uczelniach i wydarzeniach własnych. Jest też współwłaścicielką OH LALA, studia ruchu, które zapoczątkowało popularyzację tańca na rurze w Polsce i stało się ważnym ośrodkiem kobiecej energii. Jest stypendystką programu Tarbut Fellowship inspirowanego przez Wexner Heritage Program. Wywiady dotyczące jej projektów badawczych opublikowały ostatnio Wysokie Obcasy, Gazeta Wyborcza, a także Uroda Życia, Zwykłe Życie i Ładne Bebe. Nominowana do nagrody Ofeminin Influence Awards 2022 w kategorii Power Voice.