INSUMMIT nav logo
Życie nie kończy się po 50tce, więc nie powinna też twoja grupa docelowa! Wszystkie odcienie polskiego Pokolenia Silver.
pokolenie silver, style życia, segmentacje konsumenckie, zdrowie, rozrywka, korzystanie z mediów, postawy konsumenckie, e-commerce, social media, customer journey, obalanie stereotypów, oczekiwania wobec marek, reprezentacja w komunikacji reklamowej
STEREOTYPY
SESJA MODEROWANA

14.45 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA

Struktura demograficzna Polski od dłuższego czasu zmienia się w bardzo sprecyzowanym kierunku – społeczeństwo nam się „starzeje”. W odpowiedzi na te zmiany postępuje produkcja wiedzy skupiająca się na wąskich ujęciach – Pokolenie Silver a e-commerce, a social media, a kwestia osamotnienia etc. Wydawałoby się, że wiedząc więcej, rozumiemy więcej, jednak wystarczy spojrzeć na materiały promujące publikacje o osobach po 50 roku życia, by na grafikach ujrzeć w większości uśmiechniętych staruszków w wieku 70-80 lat.
Widzimy tutaj niebezpieczną pułapkę poznawczą opartą na heurystyce „starości”, przez którą upraszczamy koloryt ponad 30% polskiego społeczeństwa w jednym opisie Silver Generation. W konsekwencji, mimo produkcji tej całej wiedzy, dalej w marketingowych briefach często spotykamy opis „grupa all – 18-54”. Rok temu w Mediahub zajęliśmy się obalaniem mitów o Generacji Z. Tym razem naszym zadaniem jest odczarowanie świata życia codziennego osób po drugiej stronie tajemniczej granicy 50 roku życia. Kim są, jakie są ich potrzeby, cele w życiu, co opisuje ich precyzyjniej niż sama demografia, ile różnorodnych postaw i person możemy znaleźć w tak dużej grupie? Nie zabraknie również pytań o ocenę działań komunikacyjnych skierowanych do nich, czy marki reprodukują stereotypy, czy dodają im wiary we własne możliwości?
Damian Borowiec

Senior Media&Creative Strategist
Mediahub

Z branżą reklamową związany od dekady. W Mediahub pełni rolę Media&Creative Strategist zapewniając markom rozwój poprzez synergię świata mediów i kreatywnych idei. W rekomendacjach strategicznych odczarowuje beznamiętność statystyk z excela na potrzebę budowy unikalnych historii kontaktu ludzi z markami. Współautor cyklu raportów i gospodarz webinarów Mediahub, w ramach, których powstały projekty badawcze: Covid-Track, Matka Polka, Konsument w obliczu pandemii, Generacja Z. Autor publikacji w mediach branżowych takich jak: MediaMarketing Polska, Wirtualne Media, Social Press, Marketing przy Kawie, GetResponse, MamStartUp. Gość programów telewizyjnych, audycji radiowych i podcastów.
Olga Wójcicka

Consumer Insight Manager
Mediahub

Z branżą związana od 2012 roku. Na co dzień zajmuje się wirtualną etnografią, consumer insights i doradztwem z zakresu komunikacji w Internecie. Jakościowe i ilościowe dane łączy z interpretacją potrzeb konsumentów i analizą środowiska konkurencyjnego, co przekuwa na rekomendacje strategiczne. Nominowana do nagrody Adwo/man 2022 w kategorii Young. Prelegentka m.in. Forum IAB, Marketing Progress, Social Media Week, Insummit Youth. Współautorka raportów Big Data&Mobile, Współczesny konsument. Współprowadząca cykl webinarów Mediahub, autorka artykułów do magazynów branżowych, gościni audycji radiowych i podcastów.