
Fast & (furious) pleasure – konsumpcjonizm w erze dopamin culture
shopper, fastpleasure, dopaminculture, zakupy, galerie_handlowe, blending, funcional, retail, e-commerce, FMCG
TREND IMPACT
SESJA KUROWANA
14.00 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Trochę nam wszystkim ulżyło. Nie trzymamy się za kieszeń tak bardzo, jak jeszcze rok temu. Choć wciąż trzeba spłacać kredyt lub zbierać na wkład własny i nie pakować w duże wydatki. Chyba jednak można od czasu do czasu pozwolić sobie na lekkie szaleństwo i strzał dopaminy za pomocą… małych niegroźnych zakupów.
Jeszcze nigdy zakupy nie były tak fast&furious i jeszcze nigdy nie było w nich tak dużo pleasure… Myśl, szybki klik, zamów, jutro w paczkomacie. Bardzo chcesz kupić coś, ale nie wiesz co? Może kubeczek, może świeczkę, a może innowacyjną butelkę do wody połączoną z pojemnikiem na świeże owoce? A może szybki skok do sklepu po batonik, ale taki energy – bez dodatku cukru oczywiście, albo napój, który postawi na nogi i doda witamin, a może czekoladowy pudding, który zapewni wysoką dawkę białka – bo poza tym, że ma być pleasure, to ma być functional.
Teraz nie musisz jechać do wielkiego hipermarketu, dalekiej Ikei czy czekać tygodniami na dostawę z Chin. W końcu na Twoim osiedlu jest mini park handlowy z Pepco, Action i Dealzem, a pod blokiem – czynna cały tydzień Żabka.
Czym są dla nas zakupy w 2024? Jaką potrzebę zaspokaja kupienie innowacyjnej myjki do szyb na TEMU czy Starbucks skinny latte w Biedrze? I czy zakup produktów premium też wpada pod trend fast pleasure?

Marta Skalmowska
Senior Partner | Team Leader
Minds&Roses
Od ponad 10 lat bada mieszając techniki jakościowe i ilościowe, wymyślając własne podejścia i eksplorując coraz to nowe zagadnienia i branże. Od kilku zarządza nie tylko projektami, ale też zespołem badawczym – wcześniej w Kantarze, obecnie w Minds&Roses.
Specjalizuje się w badaniach marki, w tym projektach strategicznych związanych z pozycjonowaniem oraz budowaniem spójnego wizerunku i doświadczenia klienta.
Aktualnie pochłonięta szczególnie branżą finansową, retail i e-commerce.
W projekcie Trend Impact najchętniej, z badawczej ciekawości, byłaby we wszystkich tematach. Z serca i rozumu wybrała obszar praca i shopper.

Sylwia Dąbkowska
Senior Research Manager | NBD Lead
Ipsos
Badaczem jest właściwie od urodzenia; od najmłodszych lat większość pytań do rodziców zaczynała od frazy „dlaczego ludzie…”. Na szczęście poszła na studia socjologiczne i przestała dręczyć tymi pytaniami najbliższych.
Od 10 lat realizuje się w badaniach rynku. Zaczynała od projektów farmaceutycznych, ale od trzech lat w firmie Ipsos porusza się badawczo głównie w kategorii FMCG i shopperowych.
Na szczęście, bo jeśli się nad tym dłużej pomyśli, to codzienność jest przecież naprawdę fascynująca! W polu jej zainteresowań są przede wszystkim popkultura, zmiany w obyczajowości i rola social mediów jako przekaźnika nowych narracji społecznych. W projekcie Trend Impact odpowiedzialna za obszary związane z relacjami i shopperem.

Ola Gębarowska
Client Business Partner
NielsenIQ
Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, lubi wykresy, cyferki i insighty. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Członkini zarządu PTBRiO, dumna matka INSUMMIT Youth, dziecko „zbadaja”.
Zawodowo wcześniej związana z GfK Polonia, a obecnie z NielsenIQ, gdzie w ramach zespołu Consulting & Industry Insights wspiera klientów z branży FMCG w obszarze analiz rynkowych oraz trendów konsumenckich. W Trend Impact kierowniczka projektu, ogarniaczka chaosu i strażniczka deadlinów.