„Putinowi kuchni nie wyremontuję, ale kombi kupię” – analiza strategii konsumenckich w kontekście zagrożenia wojną w Polsce
strategie konsumenckie, wojna
NAPIĘCIA
SESJA MODEROWANA
11.45 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Będzie wojna czy jej nie będzie? Pewności nie ma, ale już samo prawdopodobieństwo zaistnienia takiego scenariusza ma na nas (większy lub mniejszy) wpływ. Nie tylko w zakresie emocji czy postaw, ale także podejmowanych i nie podejmowanych działań, również konsumenckich. Ktoś zaniechał remontu kuchni, ktoś inny pakuje „plecak ewakuacyjny” i kupił radio na baterie, jeszcze inny, nie mając dużej rodziny, zdecydował się na zakup kombi, czy zaczął trzymać większe kwoty w skarpecie zamiast w banku, a jeszcze inny przegląda oferty sprzedaży mieszkań w Portugalii. To tylko kilka przykładów strategii konsumenckich, o których usłyszeliśmy na przestrzeni ostatniego czasu. Niektóre z nich są przewidywalne, ale czy wszystkie? Jaka jest ich skala – czy więcej w nas działania czy zaniechania? Których branż, produktów czy usług najbardziej dotyczą „strategie przygotowawcze”? My chcemy się tego dowiedzieć, a Ty?
Joanna Mazurkiewicz-Stala

research consultant
Grupa 4P

Socjolożka, w jakościowych badaniach rynku od 2002 roku. Lubi drążyć. Nie odpuści, dopóki nie zrozumie, dlatego przez lata specjalizowała się w badaniach eksploracyjnych, podczas których niemiłosiernie przedłużała czas trwania grup. Po latach skręciła jednak wyraźnie w stronę użyteczności biznesowej, coraz bardziej wierząc, że fast & relevant daje największą korzyść dla każdej ze stron procesu. Nadal jednak rzuciłaby (niemal) wszystko, żeby pojechać w Bieszczady… na badanie etnograficzne 😉
Pracowała w 4 agencjach badawczych. W jednej z nich nawet dwukrotnie, a w drugiej po trzech miesiącach (ku swojemu zaskoczeniu) zaczęła śnić po angielsku.
Martyna Krakowiak

asystent badacza marketingowego
Grupa 4P

Tak bardzo lubi zadawać pytania, że w szkole proszono ją, by się z nimi wstrzymała, gdy grupa była słabo przygotowana. Finalistka konkursu studenckiego „Zbadaj.to”, regularna Łowczyni Trendów podczas TREND IMPACT. W badaniach uwielbia dochodzenie do nieintuicyjnych wniosków i kwestionowanie utartych schematów. Od 2024 w Grupie 4P.