Co marketer ma na końcu języka? Czyli jak semiotyka i analizy kulturowe pomagają przy świątecznej reklamie Allegro.
#allegro #komunikacja #święta #semiotyka #kultura
KOMUNIKACJA
SESJA MODEROWANA
12:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
Świąteczne kampanie Allegro od lat poruszają emocje milionów Polaków i stały się ważnym elementem naszego kulturowego krajobrazu. W Allegro chcemy myśleć o nich jako o marketingowej pierwszej gwiazdce. Za tym sukcesem stoi jednak nie tylko kreatywność, lecz także kompleksowy proces badawczy, w którym niebagatelną rolę odgrywają analizy kulturowe i semiotyka.
W naszym wystąpieniu pokażemy, głównie na przykładzie reklamy świątecznej Allegro z 2024 r. jak narzędzia z tych obszarów wspierają tworzenie spotu na różnych etapach od identyfikacji głównej idei, przez ocenę kulturowej aktualności pomysłów, budowę scenariusza, dopracowanie scenografii, aż po wybór i dopracowanie treatmentu reżyserskiego. To będzie opowieść o tym jak przyglądamy się napięciom kulturowym, dopowiadamy to co marketerzy mają na końcu języka a przez to nadajemy głębię lub uzupełniamy dane z klasycznych badań marketingowych.
Z publicznością podzielimy się konkretnymi przykładami insightów, które miały bezpośredni wpływ na ostateczny kształt kampanii.
Naszym celem będzie pokazanie, że narzędzia semiotyki i analiz kulturowych mogą realnie wspierać marketerów w podejmowaniu trafnych decyzji, zwiększaniu skuteczności komunikacji marki i tworzeniu treści, które naprawdę poruszają ludzi. Bo przecież tego właśnie najbardziej pragniemy na święta – prawdziwych emocji.
Artur Kalinowski

Consumer & Market Insights Expert
Allegro

Psycholog społeczny, badacz. Poza poszukiwaniem insightów w pracy, uzależniony od wychwytywania zależności i paradoksów także w trakcie podróży, spacerów i lektur. Wcześniej w Allegro badacz UX-wy oraz przez lata ekspert od badań konsumenckich i rozwoju publiczności w Centrum Nauki Kopernik.
Maciej Biedziński

Semiotyk i współzałożyciel
Culture Tellers

Semiotyk, kulturoznawca, badacz, strateg, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Studiów Semiotycznych (IASS-AIS) oraz współzałożyciel Culture Tellers – semiotycznej firmy badawczo-konsultingowej, pomagającej tworzyć komunikację i wprowadzać strategie w oparciu o wiedzę kulturową.