INSUMMIT nav logo
Czy psy nas udomowiły, przejmują rynek i stają się emocjonalnymi pasożytami?
zwierzęta, psiecko, genZ, rodzina
FENOMENY
SESJA MODEROWANA
14.25 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
Psiecko to nowe zjawisko, które wytwarza nowe wzory konsumpcji. Jest łatwiejsze w obsłudze i wydaje się, że nie na całe nasze życie, ale: wchodzi do łóżka, ma zabawki, ma łóżeczko, ma ubranka, ma nosidła. Tworzy specjalne relacje, na które reaguje rynek.
Pokażemy, w jakim miejscu w naszych umysłach jest pies lub kot i co dla nich jesteśmy w stanie zrobić. Jaka jest różnica wśród młodych ludzi między tymi, którzy się nie zgadzają na ból zwierzęcia, z którego utrzymuje się rodzica, na zawiadamianie służb, gdy ktoś krzyczy na zwierzę i na chodzenie do psychoterapeuty ze zwierzęciem tak jak z dzieckiem – a tymi, którzy je dopuszczają.
Przemieszcza się granica normy – na spektrum obowiązku od tego, czy w ogóle zajmować się nerwami psa, a jeśli zajmować się, to do jakiej kwoty, a co, jeśli trzeba zrezygnować z urlopu, by zapewnić psu psychoterapię? W jakim miejscu umieszczają dziś psa przedstawiciele gen Z i jakie jeszcze inne zwierzęta wchodzą do koszyka z napisem: „psiecko”? I jak to wpływa na architekturę, postulowany czas pracy, czas wolny i turystykę?
dr hab. Jacek Wasilewski

wykładowca
Uniwersytet Warszawski

Medioznawca i kulturoznawca. Zajmuje się narracjami w reklamie i biznesie, analizą narracji oraz warsztatami z jej kształtowania. Bada mechanizmy narratywizowania rzeczywistości, czyli zamykania wyselekcjonowanych faktów w struktury fabularne. Prowadził badania o wpływie emocji na odbiór tekstu, obrazu i opowieści a także o zaufaniu. Autor książek pt. Baśnie wolnego rynku, Prowadzeni słowami oraz o polskich narracjach Opowieści o Polsce.
Agata Kostrzewa

Badaczka
Narrative Impact

Badaczka, ekspertka od komunikacji. Autorka wielu badań dotyczących m.in. wiarygodności i przystępności komunikacji czy budowania angażujących opowieści o kobietach i do kobiet. W analizowaniu zmieniających się trendów społecznych i kulturowych bywa nieustraszona jak Wednesday Addams, przenikliwa jak Sherlock Holmes i łączy kropki jak Steve Jobs.