Dlaczego marki chętniej zatrudniają influencerów niż gwiazdy? Co jest ważniejsze dostępność czy jakość danych?
Social media, efektywność, jakość danych, dane digital, wiarygodność i interpretacja dostępnych danych, Influencerzy, Celebryci, ambasadorzy marek
INFLUENCER MARKETING
SESJA MODEROWANA
10.05 ŚRODA, 27 WRZEŚNIA
VdoCipher Error: Video ID not found
Trudno dziś znaleźć kampanię reklamową bez udziału tzw. influencerów. Budżety, które kiedyś wydane by były np. na „ambasadora” (twarz) marki – znanego aktora, muzyka lub sportowca – dziś trafiają do cyfrowych twórców.
Dlaczego tak się dzieje?
Rozwój platform społecznościowych i danych, które dostarczają spowodował wzrost wartości influencerów w oczach decydentów. Ktoś, kto ma milion „followersów” i świetne „engagement rates” z pewnością będzie miał znaczny wpływ na konsumentów, prawda? Okazuje się że… niekoniecznie!
W naszym wystąpieniu chcielibyśmy opowiedzieć jak wyglądają kulisy związane z procesem wyboru znanych osób do współpracy z markami. Zwrócimy uwagę jak bardzo ważna jest policzalność i co się dzieje w przypadku gdy nie wszyscy reprezentowani są w ten sam sposób. Finalnie zwrócimy uwagę na rozdźwięk pomiędzy interpretacją dostępnych danych digital a rzeczywistością.

Jarosław Dejneka
Managing Partner
EssenceMediacom
Od 18 lat w branży mediowej i badawczej. Od 10 lat prowadzi dział badawczy Business Science Warsaw, gdzie zajmuje się rozwojem narzędzi, związanych z szeroko rozumianym wzrostem efektywności działań marketingowych. Obecnie skupia się na umacnianiu pozycji warszawskiej jednostki jako jednego z czterech globalnych Center of Exellence EssenceMediacom.

Stanisław Grabowski
Managing Partner | Strategy & Creative Futures EssenceMediacom
Zakochany w świecie reklamy od 20 lat. Radykalny propagator łączenia kompetencji głęboko analitycznych z typowo kreatywnymi. Analitycy go nie lubią, bo twierdzi że „jakiekolwiek dane są lepsze od braku danych”.
Kreatywni go nie lubią bo ciągle pyta o dane. Gracz, tenisista, miłosnik Lego, całkiem spoko Tata.