INSUMMIT nav logo
Dwa oblicza czekolady – jak powstała najsmaczniejsza suplementacja magnezu w Polsce?
magnez, czekolada, kakao, H&W, health&wellness, przyjemność, superfood, plusMagnez
INNOWACJE
SESJA MODEROWANA
12.05 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Pandemia COVID-19 wywarła znaczący wpływ na konsumentów w kontekście ich dobrostanu fizycznego i psychicznego. Uświadomiła ona również, że zdrowia nie można traktować jako oczywistości. W dobie postpandemicznej konsumenci dbają o swój dobrostan m.in. poprzez zdrowe i bardziej świadome odżywianie. Jednocześnie Polska znajduje się w czołówce krajów europejskich pod względem zakupu suplementów diety, a pandemia oraz troska o zdrowie własne i bliskich dodatkowo ten trend wzmocniły. Jako producent produktów czekoladowych na bieżąco obserwujemy trendy konsumenckie i staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom konsumentów. Kompetencji w obszarze Health&Wellness upatrujemy w DNA naszych produktów, którym jest czekolada. A jeśli czekolada, to oczywiście kakao, znane od wieków jako superfood bogate w naturalne składniki odżywcze.
W naszej prezentacji przyjrzymy się procesowi powstawania czekoladowej innowacji produktowej z dwóch perspektyw: konsumenckiej oraz technologicznej.
Opowiemy o naszym podejściu do badań konsumenckich – od konceptu do nowego produktu oraz wynikach badań, które zweryfikowały: czy da się połączyć świat czekoladowej przyjemności z dbaniem o siebie, czy polscy konsumenci są gotowi na czekoladowe produkty funkcjonalne oraz czy marka od lat mówiąca o przyjemności płynącej z czekolady jest wiarygodna w segmencie H&W. Bohaterem naszej prezentacji będzie magnez, któremu przyjrzymy się nie tylko od strony konsumenckiej, ale też pod kątem tworzenia receptury produktów z perspektywy ekspertki R&D.
Marta Tkaczyk

koordynator badań rynku
LOTTE Wedel

Z badaniami rynku związana od 2007 r. Badaczka z długoletnim doświadczeniem po stronie agencji badawczych w ilościowych badaniach ad-hoc rynku FMCG oraz jako konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK. Obecnie po stronie klienta w LOTTE Wedel, w najsłodszej branży, kieruje zespołem badań rynku i insightów wspierając działy Marketingu, Trade Marketingu, Mediów oraz R&D. Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Marta Gajowniczek

Kierowniczka Inkubatora Innowacji
LOTTE Wedel

Kreatorka produktów. Związana z przemysłem spożywczym od prawie 20 lat. W przeszłości zarządzając działem Consumer Science, brała udział w wielu projektach zgłębiając korelację między atrybutami produktu a preferencjami. Następnie jako Technolog R&D przekładała język konsumencki w produktową przyjemność. Aktualnie w LOTTE Wedel tworzy dział Inkubatora Innowacji.