INSUMMIT nav logo
Green bez washingu – jak odpowiedzialnie i zgodnie z prawem budować historię swojej marki
WARSZTAT

14.00-16.00 WTOREK, 24 WRZEŚNIA

Warsztat o tym jak uniknąć kolizji z prawem a jednocześnie budować swoje przewagi konkurencyjne na sustainability i pozytywnym wpływie
Greenwashing staje się coraz poważniejszym zagrożeniem. Społeczeństwo, media, ale też i regulatorzy są coraz bardziej świadomi kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem, coraz częściej demaskują fałszywe lub przesadzone przekazy firm. Dzisiaj bardzo potrzebna jest wiedza o tym jak mówić o swoim pozytywnym wpływie, by uniknąć wprowadzania w błąd konsumenta oraz oskarżeń o złe praktyki. A także odwaga, by dzielić się tym co firma robi dobrego dla świata. Bo można popaść w greenhushing i milczenie o konsekwencjach swojej działalności. Negatywnych, ale i pozytywnych.
W czasie warsztatu postaramy się pokazać GREENWASHING z trzech perspektyw: komunikacyjnej, prawnej oraz łańcucha wartości i analizy wpływu jaki ma organizacja. Wspólnie spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: Czy obawa przed potencjalnym uszczerbkiem na reputacji z powodu krytyki i powstrzymanie się przez organizację przed komunikowaniem swoich postępów w obszarze sustainability nie jest większym zagrożeniem dla marki, ale też i dla świata? Zastanowimy się jak tego uniknąć? Po warsztacie uczestnicy będą mogli krytycznie ocenić ryzyka jakie mogą spotkać ich organizacje w związku niewłaściwym komunikowaniem swoich praktyk, a także praktyk ich klientów.
PAWEŁ NIZIŃSKI

CEO & Founder
Better

Założyciel Goodbrand PL/BETTER, inicjator ruchu B Corp w Polsce. Ekspert w zakresie innowacji społecznych i strategicznego zarządzania zrównoważonymi markami z ponad 30 -letnim doświadczeniem w branży komunikacji marketingowej, doradztwie w sustainability. Wcześniej – m in. Dyrektor zarządzający i kreatywny Grupy UPSTAIRS Y&R Brands. Socjolog (UW) i designer (ASP Warszawa, Amsterdam). Wykładowca m in MBA School of Business PW, ALK, Collegium Da Vinci. Od 2019 B Lab Country Partner w Polsce a także Partner w NOW Partners. Laureat Pióra Odpowiedzialnego Biznesu FOB, ambasador projektu B For Good Leaders w Polsce, współzałożyciel Fundacji DEIA
EWA SUSZEK

ESG Communication Expert
Better

Doświadczona ekspertka komunikacji marketingowej i facylitatorka procesów z 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu wewnętrznych i zewnętrznych projektów dla firm z rozmaitych branż w Europie Środkowej. Ostatnio: menedżerka w zespole ds. zrównoważonego rozwoju w Deloitte, gdzie koncentrowała się na projektach związanych ze strategiami, raportowaniem i komunikacją ESG. Wcześniej, przez wiele lat była odpowiedzialna w Deloitte za komunikację z rynkiem w zakresie tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, innowacjami i transformacją cyfrową.