INSUMMIT nav logo
I’m so happy I can’t stop crying. O nie-szczęściu bycia polskim rodzicem, czyli rzecz o najbardziej wypalonych rodzicach świata.
wypalenie rodzicielskie, parenting, parental burnout
RODZINA – REDEFINICJE
SESJA MODEROWANA
15.45 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Wiedza o rozwoju psychofizycznym dziecka w ostatnich dziesięcioleciach rozwinęła się znacząco, a wraz z nią postawy rodzicielskie i to jak postrzegamy „rodzicielstwo idealne”. Dziś głośno kwestionowane jest to jak wychowywali nas nasi opiekunowie, nauczyciele i inni ważni dorośli. Poprzednie metody coraz częściej i głośniej uznajemy za przemocowe. A „dobrzy” rodzice z przeszłości dziś mogliby być uznani za zaniedbujący swoje dzieci.
Dążąc do ideału i nie chcąc powielać błędów przeszłości dzisiejsi rodzice wchodzą w intensywnie świadome rodzicielstwo. A jego intensywność, jak sygnalizują badania, prowadzi do wyczerpania i utraty przyjemności z bycia rodzicem. Satysfakcja z posiadania dzieci spadła wśród Polek i Polaków o 10 p.p. rok do roku. A wypalenie rodzicielskie w Polsce jest największe na świecie!
Tendencja jest globalna, ale nas interesuje, jaki jest jej charakterystyczny polski rys, skoro wśród najbardziej wyczerpanych rodziców zajmujemy pierwsze miejsce.
Magdalena Piwkowska

Senior Project Manager
Ipsos

Analityczka danych sprzedażowych, badaczka ilościowa, obserwatorka trendów. Od ponad 15 lat w branży badań i analiz rynku (NielsenIQ, Comp – Centrum Innowacji). Obecnie w Ipsos Poland, w dziale Innovation, odpowiadającym za badania nowości wprowadzanych na rynek.
Matka balansująca pomiędzy rodzicielstwem bliskości a śliskości. Lubi, gdy jej dzieci godzinami siedzą na dworze. Może wtedy oddawać się swoim licznym pasjom = leży na kanapie i przegląda telefon.
Michał Rogowski

Chief Growth Officer
Ipsos

Doświadczenie: w branży od 2001 roku; posiada wieloletnie doświadczenie we wspieraniu klientów w przekładaniu wyników konkretnych badań na strategię działania. Specjalizacja: badania w zakresie innowacji, badania segmentacyjne, rozumienia marki i zachowań nabywców. Członek PTBRiO i ESOMAR. Psycholog ekonomiczny (UW); w 2007 roku uzyskał tytuł Executive MBA na College of Business University of Illinois i Wydziale Zarządzania UW. Ojciec dwóch córek i psynka, z trudem odnajdujący właściwy balans uczuć i czasu.