Jak wygrać z neofobią. Dlaczego ludzie obawiają się nowości i co możemy z tym zrobić?
Opór przed nowością, Otwartość na nowości, Badanie nowych marek, Badania rebrandingowe, Potencjał innowacji
INNOWACJE
SESJA MODEROWANA
11.45 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Nowość wzbudza u ludzi zaciekawienie i ekscytację, jak też niepewność. Zjawisko neofobii (lęku przed nowością) dotyczy zarówno konsumentów, jak i decydentów w organizacjach. Badania nowości odgrywają kluczową rolę w procesach decyzyjnych.
Podczas wystąpienia poruszymy następujące wątki:
- Dlaczego nowość jest ważna dla ludzi, dla konsumentów i dla biznesu?
- Jak ludzie reagują na nowość?
- Dlaczego pierwsze wrażenia nie są miarodajnie w ocenie nowych pomysłów?
- Jak organizacje reagują na nowość kiedy muszą podjąć decyzję?
- Jak możemy radzić sobie z neofobią?
- Jak uwzględniać neofobię w badaniach, aby wspierać innowacyjne pomysły?
Bartłomiej Serafiński
CEO
Touchideas
Bartłomiej Serafiński jest strategiem marketingowym z ponad 25-letnim doświadczeniem w budowaniu marek. Prowadzi firmę Touchideas, która specjalizuje się w tworzeniu nowych marek i rebrandingu. W ostatnich latach zrealizował kilkadziesiąt projektów transformacji marek, m.in.: rebranding marki Żywiec, kreacja marki Fiigo i rebranding sieci sklepów Profi w Rumunii (wzrost sprzedaży o 30%), rebranding marki Jurajska (wzrost sprzedaży o 70%), rebranding marki Turek, kreacja marki Mila Muszyna, rebranding sieci sklepów Pepco i Dealz, kreacja marek: Wysoka Grzęda, Wawrzyniec, Pan Pomidor & Co, Finuu oraz brandingowe projekty społeczne: rebranding Puckiego Hospicjum i Fundacji im. Ks. Kaczkowskiego.
Marcin Domagała
Senior content marketing manager
OTOMOTO.pl (Grupa OLX. Sp. z o. o.)
Redaktor naczelny OTOMOTO News. Miłośnik motoryzacji oraz mediów skupiony na dostarczaniu treści które realnie pomagają użytkownikom
Barbara Krug
Managing Partner&Owner
Zymetria
Doktor matematyki ze specjalizacją statystyka matematyczna. Od jedenastu lat prowadzi agencję badawczo-analityczną Zymetria, która specjalizuje się w nowoczesnych badaniach marketingowych, autorskich rozwiązaniach Data Science i efektywnych technologiach. Przez wiele lat zajmowała seniorskie stanowiska w agencjach badawczych. Tworzyła i zarządzała Ipsos Marketing. Była dyrektorem rozwoju biznesu i odpowiadała za metodologię w Instytucie Badań Rynkowych (grupa Gemius). Doświadczenia badawcze zdobywała również w Millward Brown.