Q&A
MARKI WŁASNE
SESJA MODEROWANA
15.05 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
Marki własne to historia w stylu „od zera do bohatera”. Zaczynając niemal jako white label charakteryzujące się niską ceną, dużym wolumenem i dyskusyjną jakością, aktualnie pretendują do miana trendsetterów o wysokiej jakości, wyrazistym designie, ale wciąż relatywnie niskiej cenie. Dane sprzedażowe wskazują, że marki własne nieustannie się rozwijają, zajmując istotną część rynku nie tylko w najważniejszych kategoriach, ale również tych szybko rozwijających się. Czy marki własne mogą zbudować tak silny brand, aby stanowić zagrożenie dla marek producenckich? W naszej prezentacji przedstawiamy dane sprzedażowe, wskażemy te kategorie produktowe, w których marki własne są najsilniejsze oraz te, w których to one wyznaczają tredny. Na podstawie badania konsumenckiego wskażemy te marki własne, które radzą sobie lepiej niż marki producenckie i spróbujemy odpowiedzieć w czym tkwi ich sukces.
Przemysław Korotusz
Junior Analytics Consultant
NielsenIQ
Analityk NielsenIQ, psycholog, badacz i wykładowca na Uniwersytecie SWPS. Naukowo zajmuje się psychologią ekonomiczną, a w szczególności prowadzeniem badań w zakresie postrzegania pieniędzy i księgowania mentalnego.
Dominika Michalak
Consultant-Аnalyst
GfK – an NIQ company
Badaczka ilościowa związana z badaniami od 2018 roku. Posiada szerokie doświadczenie
w badaniach kondycji i wizerunku marki, efektywności komunikacji, zachowań konsumentów czy testów opakowań.
Krzysztof Szczerbacz
Team Manager
GfK – an NIQ company
Magister ekonomii SGH, badacz rynkowy i społeczny z ponad 20-letnim doświadczeniem (SMG/KRC, ARC Rynek i Opinia, obecnie pracuje w GfK – an NIQ company). Kierował szeregiem projektów badawczych, zarówno ilościowych jak i jakościowych, dla różnych branż.