INSUMMIT nav logo
Od B jak Benching do Z jak Zombieing – nowy relacyjny alfabet
relacje, rodzina, przyjaźń, miłość, samotność, związki, ghosting, benching, zombieing, negging, gaslighting, toksyk, kulturaterapeutyczna
TREND IMPACT
SESJA KUROWANA
12.00 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Od lat terapeuci, coache i lifestylowi instagramerzy kładą nam do głów, że najważniejsi jesteśmy my sami, nasze potrzeby i emocje, że trzeba stawiać siebie w centrum. Możemy mieć wszystko wszystko skrojone na miarę. Ale nie relacje. Dbając o swój dobrostan i poczucie własnej wartości, nie możemy zapominać, że nasze życie jest pełne różnych relacji z innymi. Jak więc je budować, by były satysfakcjonujące i inspirujące?
Współczesna kultura terapeutyczna nauczyła nas rozpoznawać red flagi i uciekać przed nimi, gdy tylko się pojawią. Jesteśmy wyczuleni na narcyzów, toksyków, gaslighterów.W efekcie ghostujemy i jesteśmy ghostowani, kalkulujemy “czy przypadkiem nie czeka na mnie za rogiem ktoś fajniejszy” wysyłając potencjalnych partnerów lub przyjaciół na ławkę rezerwowych. W tej gęstwinie opcji i możliwości czujemy się coraz bardziej samotni.
Czy jeszcze umiemy i chcemy inwestować czas i emocje w relacje?…
Marta Grybś-Kabocik

Naukowczyni
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Ekonomistka i wykładowczyni akademicka, a przede wszystkim badaczka, która fascynuje się zachowaniami konsumentów i światem wokół. Specjalizuje się zarówno w ilościowych, jak i jakościowych badaniach zachowań konsumentów, aby lepiej zrozumieć, co kieruje decyzjami zakupowymi ludzi.
Pracując zarówno po stronie uczelni (od 2015 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach), jak i agencji badawczej (2022-2023 w NielsenIQ), zdobywała doświadczenie w badaniach zachowań konsumentów. W 2021 roku uzyskała tytuł naukowy doktora nauk społecznych z dyscypliny ekonomia i finanse. Jest autorką licznych publikacji oraz prowadzi warsztaty z zakresu badań konsumenckich, zarówno w kraju, jak i za granicą.
Z pasją do zachowań konsumenckich i bogatym zapleczem akademickim, nieustannie dąży do łączenia teorii z praktyką. Obecnie współtworzy projekt Trend Impact jako członkini zespołu jakościowego i semiotycznego, odpowiadając za obszar związany z relacjami.
Sylwia Dąbkowska

Senior Research Manager | NBD Lead
Ipsos

Badaczem jest właściwie od urodzenia; od najmłodszych lat większość pytań do rodziców zaczynała od frazy „dlaczego ludzie…”. Na szczęście poszła na studia socjologiczne i przestała dręczyć tymi pytaniami najbliższych.
Od 10 lat realizuje się w badaniach rynku. Zaczynała od projektów farmaceutycznych, ale od trzech lat w firmie Ipsos porusza się badawczo głównie w kategorii FMCG i shopperowych.
Na szczęście, bo jeśli się nad tym dłużej pomyśli, to codzienność jest przecież naprawdę fascynująca! W polu jej zainteresowań są przede wszystkim popkultura, zmiany w obyczajowości i rola social mediów jako przekaźnika nowych narracji społecznych. W projekcie Trend Impact odpowiedzialna za obszary związane z relacjami i shopperem.