Od męskiej szatni do męskich kręgów, czyli mężczyźni w poszukiwaniu tożsamości
Męska tożsamość, wzorce kulturowe, męskie kręgi, wolność, równość
NAPIĘCIA
SESJA MODEROWANA
12.25 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
Jak mężczyźni próbują odnaleźć się pośrodku wielkiej emancypacyjnej rewolucji i związanego z nią kryzysu męskości? Jakie mają strategie radzenia sobie z kryzysem tożsamości wywołanym przez te gwałtowne przemiany? Czy przesiadując w męskiej szatni, snują nostalgiczne wizje przeszłości, liczą rachunki krzywd i skrycie wykuwają kosy, żeby któregoś dnia przywrócić stary porządek i tradycyjny podział ról? A może przyjęli warunki emancypujących się kobiet i zaczynają urządzać się w nowych czasach, żeby ostatecznie utracić tożsamość w tyglu sfeminizowanej współczesności? Lub są też tacy, którzy szukają drogi pomiędzy tym co stare i nowe, próbują budować nowe wzorce męskości, pomiędzy restytucją patriarchatu a uległością? Czy istnieje tożsamość i męskie wzorce, które byłyby jedocześnie dobre dla mężczyzn i dla świata, tak aby było w nim więcej wolności i równości.
Adam Miecznikowski
Strategy & Planning Director
Change Serviceplan
Z branżą reklamową jestem związany od 30 lat. Obecnie jestem szefem działu strategii w Change Serviceplan. Wcześniej pracowałem m.in. w Publicisie oraz JWT.
Moje doświadczenie zawodowe obejmuje prace dla takich marek jak: BLIK, Millennium, BMW, Coca-Cola, Winiary, Orange, Biedronka, Procter&Gamble, BNP Paribas czy Nescafe. Kampanie które współtworzyłem to między innymi Bądź Kotem Płatności, Serce i Rozum, Produkty z Biedronki polecają się …, Orange Rodzinka, Bank Zmieniającego się Świata dla BNP Paribas czy Są parówki i są Berlinki. Te i inne realizacje zdobyły ponad 20 statuetek Effie a także nagrody KTR, Mixx, Kreatura, Golden Arrow i Golden Drum. Pracowałem w jury Effie, festiwalu Portoroż, Young Creatives i Kreatura. Mam doświadczenia jako prelegent na konferencjach takich jak INSUMMIT, Forum IAB, Impact Acadamy. Wykładałem na Psychologii Reklamy oraz w Szkole Mistrzów Reklamy.