INSUMMIT nav logo
Prognoza pogody dla greenwashera na dziś, jutro i pojutrze. Jak przygotować się na legislacyjne tsunami?
reklama, prawo, regulacje, komunikacja, innowacje, greenwashing, eko-korzyść, sustainability, ESG
KOMUNIKACJA: PRZYSZŁOŚĆ
SESJA MODEROWANA

10.25 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA

Prawnicy rzadko spotykają się ze strategami i marketerami. Teraz jednak stoimy w przededniu zmian, o której prawnicy mówią „legislacyjne tsunami”, a praktycy komunikacji przyznają, że ich poziom wiedzy i przygotowania na nowy ekosystem komunikacji jest mierny. W prezentacji prawniczka spotka się z marketerką, by zmierzyć się z ryzykami greenwashingu. W krótkim wstępie przedstawimy najważniejsze zmiany prawne, które w Polsce zaczną obowiązywać najpóźniej pod koniec zimy 2026 r. Zasadnicza część prezentacji to ośmiopunktowa mapa drogowa punktów kontrolnych uniknięcia ryzyk greenwashingu w codziennej pracy marketera, pokazana na przykładzie case studies:
Na każdym etapie mapy drogowej pokażemy dobre i złe przykłady (wynikające z zaliczenia/niezaliczenia punktów kontrolnych). Pod koniec prelekcji przeprowadzimy zabawę „Sąd”, podczas której publiczność zdecyduje, czy przygotowany eko-przekaz ma w sobie ryzyka greenwashingu.
  1. Generowanie Pomysłu na Eko-Przekaz (zgodność z misją, wartościami i pozycjonowaniem marki)
  2. Badanie i Analiza Produktu (wewnętrzny audyt ekologiczny)
  3. Opracowanie Komunikatu (zrozumiały, precyzyjny, oparty na danych)
  4. Projektowanie Opakowania (wybór materiałów, oznaczenia)
  5. Weryfikacja Wewnętrzna (krótki wewnętrzny crash test komunikatu)
  6. Zewnętrzny Audyt i Certyfikacja (wykorzystanie odpowiednich certyfikatów zewnętrznych)
  7. Przygotowanie do Publikacji (ostateczny crash-test przed publikacją/launchem)
  8. Publikacja i Komunikacja (śledzenie reakcji grupy docelowej, przygotowanie zespołu do szybkiego reagowania)
Agnieszka Szymecka-Wesołowska

wspólniczka
FoodLaw - Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego

Prawniczka i wspólniczka FoodLaw – Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego; doktor nauk prawnych; specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym dla przedsiębiorstw działających na rynku spożywczym i innych produktów konsumpcyjnych. Praktykę prowadzi od ponad 10 lat. Członkini Europejskiego Stowarzyszenia Prawa Żywnościowego (EFLA). Członkini rady ekspertów Krajowej Rady Suplementów i Odżywek. Autorka wielu publikacji (w tym książkowych) z zakresu prawa żywnościowego.
Marta Marczuk

partnerka
Lata Dwudzieste

Partnerka w agencji zielonych transformacji Lata Dwudzieste. Do 2020 r. Creative Idea Designer w Kantar Polska. Członkini zespołu projektu badawczo-komunikacyjnego „Ziemianie atakują!”. Uczestniczka programu Balticlead Uniwersytetu Sztokholmskiego dla liderów zmian i transformacji biznesu w obszarze człowiek-Ziemia. Współautorka raportu „Zielona koalicja” dla European Climate Foundation, wskazującego kierunki zielonych transformacji w firmach w Polsce. Ambasadorka Paktu na rzecz Klimatu.