„Putinowi kuchni nie wyremontuję, ale kombi kupię” – analiza strategii konsumenckich w kontekście zagrożenia wojną w Polsce
strategie konsumenckie, wojna
NAPIĘCIA
SESJA MODEROWANA
11.45 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
Będzie wojna czy jej nie będzie? Pewności nie ma, ale już samo prawdopodobieństwo zaistnienia takiego scenariusza ma na nas (większy lub mniejszy) wpływ. Nie tylko w zakresie emocji czy postaw, ale także podejmowanych i nie podejmowanych działań, również konsumenckich. Ktoś zaniechał remontu kuchni, ktoś inny pakuje „plecak ewakuacyjny” i kupił radio na baterie, jeszcze inny, nie mając dużej rodziny, zdecydował się na zakup kombi, czy zaczął trzymać większe kwoty w skarpecie zamiast w banku, a jeszcze inny przegląda oferty sprzedaży mieszkań w Portugalii. To tylko kilka przykładów strategii konsumenckich, o których usłyszeliśmy na przestrzeni ostatniego czasu. Niektóre z nich są przewidywalne, ale czy wszystkie? Jaka jest ich skala – czy więcej w nas działania czy zaniechania? Których branż, produktów czy usług najbardziej dotyczą „strategie przygotowawcze”? My chcemy się tego dowiedzieć, a Ty?
Joanna Mazurkiewicz-Stala
research consultant
Grupa 4P
Socjolożka, w jakościowych badaniach rynku od 2002 roku. Lubi drążyć. Nie odpuści, dopóki nie zrozumie, dlatego przez lata specjalizowała się w badaniach eksploracyjnych, podczas których niemiłosiernie przedłużała czas trwania grup. Po latach skręciła jednak wyraźnie w stronę użyteczności biznesowej, coraz bardziej wierząc, że fast & relevant daje największą korzyść dla każdej ze stron procesu. Nadal jednak rzuciłaby (niemal) wszystko, żeby pojechać w Bieszczady… na badanie etnograficzne 😉
Pracowała w 4 agencjach badawczych. W jednej z nich nawet dwukrotnie, a w drugiej po trzech miesiącach (ku swojemu zaskoczeniu) zaczęła śnić po angielsku.
Martyna Krakowiak
asystent badacza marketingowego
Grupa 4P
Tak bardzo lubi zadawać pytania, że w szkole proszono ją, by się z nimi wstrzymała, gdy grupa była słabo przygotowana. Finalistka konkursu studenckiego „Zbadaj.to”, regularna Łowczyni Trendów podczas TREND IMPACT. W badaniach uwielbia dochodzenie do nieintuicyjnych wniosków i kwestionowanie utartych schematów.
Od 2024 w Grupie 4P.