Retail Media, trzecia fala marketingu internetowego – jak po niej surfować
RetailMedia, ROAS, MeasurementStandards, UpperFunnel
NOWE MEDIA
SESJA MODEROWANA
16.25 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Retail Media stały się nie tylko ważną częścią media i trading planów, ale też najszybciej rosnącą gałęzią marketingu. Pojawia się nawet teza, że jest to trzecia fala online marketingu – po search marketingu (pierwsza fala) i social mediach (druga fala). A gdzie ta fala jest teraz?
Retail Media są wykorzystywane sprzedażowo, co oznacza, że patrzy się na ten kanał przez pryzmat ROAS (return on ad spend). Ten teoretycznie prosty wskaźnik ma wiele obliczy i można do niego podchodzić na wiele sposobów. Warto to wyjaśnić!
Dodatkowo, Retail Media można wykorzystywać do celów zasięgowych czy brandowych. Czy wiedzieliście, że format reklamowy Retail Homepage jest trzecim najbardziej skutecznym formatem pod względem zwiększania brand awareness? Warto to wiedzieć!
Wraz z rozwojem tego kanału ważny stał się także temat pomiarów. Różne organizacje na rynkach takich jak US, UK, Niemcy, czy Francja wydały pierwsze instrukcje dotyczące tego, w jaki sposób mierzyć Retail Media i co powinno być standardem. Teoria porządkuje rzeczywistość – warto ją znać!
W prezentacji chciałbym połączyć ze sobą dwa zagadnienia: cele, do jakich wykorzystywane są Retail Media (te oczywiste: sprzedażowe i te nieoczywiste: brandowe) oraz jakie pomiary możemy wykorzystywać do weryfikacji tych celów. Te dwa zagadnienia zostaną pokazane na przykładach case’ów konkretnych kampanii i tego, jak zostały zmierzone.
FESTIWAL INSUMMIT
Michał Zajdel
Senior Business Project Manager
Allegro
badacz, analityk, przez lata związany z agencją Kantar Polska a od niedawna zajmuje się rozwojem badań i pomiarów mediowych w Allegro Advertising