INSUMMIT nav logo
Rzecz niepospolita – o synkretyzmie tożsamości narodowej
polskość, patriotyzm, migracje, nowespołeczeństwo, wielokulturowość, społeczeństwo, modeleżycia, bezpieczeństwo, toleracja
TREND IMPACT
SESJA KUROWANA
12.20 WTOREK, 24 WRZEŚNIA
Kto Ty jesteś… Zaradny, tradycyjny, rodzinny, porywczy, religijny i lubiący się napić – czy taki obraz Polaka jest w 2024 roku wciąż aktualny? Jak dziś rozpoznać prawdziwego Polaka? Czy patriotyzm wciąż odgrywa istotną rolę w naszym społeczeństwie a może pojęcie to się zdewaluowało?
Świat zmienia się na naszych oczach. Nie jesteśmy już społeczeństwem monokulturowym – różnorodność kulturowa przynosi nowe wyzwania, ale także otwiera przed nami wiele możliwości. Zastanowimy się, czy obcość budzi w nas lęk, czy może fascynację, oraz jak obecne zagrożenia, takie jak wojna i jej konsekwencje, wpływają na nasze poczucie bezpieczeństwa i przynależności. A także jaki jest nasz poziom tolerancji i akceptacji wobec „innych”?
W świecie, w którym tradycyjne normy i zasady są coraz częściej kwestionowane, poszukamy też odpowiedzi na pytania o jutro. Jak odnaleźć rytm i sens w życiu, gdy brak nam stałych kodów kulturowych? Jak odnaleźć siebie w świecie nieograniczonych możliwości i jak kształtować swoją tożsamość, mając do dyspozycji tak wiele wyborów.
Agnieszka Warzybok

CX and Service Designer, Trendwatcher, Insight Specialist
Decode

Baczna obserwatorka rzeczywistości i trendów konsumenckich. W branży badawczej od 2010 roku. Specjalizuje się w prowadzeniu i realizacji projektów związanych z doświadczeniami klientów, budowaniem relacji z klienta z marką, wizerunkiem marek oraz badań na potrzeby B2B. W pracy ceni niestandardowe podejście, łącząc różne metody badawcze i podejścia metodologiczne. W Trend Impact prawa ręka głównodowodzącej, próbuje zachować spokój w każdej sytuacji. Nie dzieli świata na czarno-biały. Uwielbia poznawać inne punkty widzenia i rozumieć motywacje za nimi stojące.
Ola Trojanowska

Marketing Expert
ING Bank Śląski

Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini PTBRiO. Od 2007 roku związana z branżą badawczą – badaczka jakościowa i ilościowa w TNS OBOP (obecnie Kantar) oraz Ipsos. Od 2022 roku odpowiedzialna za badania z zakresu wizerunku marki i komunikacji ING Banku Śląskiego. W projekcie Trend Impact odpowiedzialna za obszar związany z tożsamością.